Yin’i ja yang’iga tumba annab poistele suveks tööd
Sander Sõna, Üllar Kivila ja Rait Rahu «Pääsuke» oli esimene kolmest õpilasfirmast, mille loomisele direktor Peeter Kikas alla kirjutas. Üle-eestilisel õpilasfirmade konkursil, kus tase olevat sel aastal olnud ühtlaselt väga hea, tunnistati nende idee geniaalseimaks.
Asja juurde minnes: poisid teevad tumbasid. Need on mugavalt pehmed, stiilse välimusega ja märksõnaks on taaskasutus. Tumbad on tehtud vanadest rehvidest.
Kui keegi nüüd arvab, et rehvidest tumba võiks sobida ainult garaaži, siis ei maksa järeldustega kiirustada. Rehvid on kaetud kangast kattega, millel ilutsevad yin ja yang. Poiste sõnul valiti see sümbol selle pärast, et see on sobiva kujuga ja tundub ka hästi müüvat.
Edasi Itaaliasse
Eelmise aasta lõpus asutatud firma on praeguseks müünud juba 12 sellist tumbat, kolm tellimust on veel ees ja paar «laos» valmis. Tumba eest küsivad nad 300 krooni.
Peamiseks väljaminekuks on nende sõnul alltöövõtja ehk Üllar Kivila ema, kes katted kokku õmbleb. Rehve pakutakse autotöökodadest tasuta, mida rohkem võtavad, seda parem.
Eestis võitmine tähendab seda, et suvel sõidavad nad Itaaliasse üleeuroopalisele võistlusele. Latt on juba väga kõrge, sest eelmisel aastal võitsid just nimelt eestlased.
Selleks, et Itaalias läbi lüüa, on neil plaanis juba ka tootearendus. Näiteks on mõttes hakata edaspidi tegema ka ainult tumbakatteid tellimise peale, juhuks kui ostetud istepingil kate on ära kulunud või ei sobi uue remondiga.
Lisaks alustavad nad koostööd ühe teise õpilasfirmaga, kellelt ostetakse veekindlat riiet, et teha veekindlaid tumbakatteid.
Õpetaja teene
Direktor Peeter Kikase sõnul ei saa kuidagi öelda, et poistel lihtsalt vedas või et tegemist oli algaja õnnega. Tema sõnul on nad tohutult tööd teinud ja tunnustuse auga ära teeninud.
Lisaks poistele, kelle tööd ja pealehakkamist direktor ära ei suuda kiita, tõstab Peeter Kikas esile ka nende juhendajat, majandusõpetajat Karmo Kurvitsat, kes tema sõnul on kahe koolis oldud aastaga saavutanud tohutu palju.
Kurvits, kelle jaoks see oli samuti esimene kord õpilasfirmat juhendada, arvas, et võibolla oli poiste esmakordne kogemus nende tugevuseks seetõttu, et neil ei olnud kusagilt šnitti võtta ja nii tuli idee, mis on originaalne ega jäljenda midagi.
Nüüd algab suur töö, et täiustada tumba prototüüpi, tõlkida poiste kokku pandud äriplaan ja tutvustus ning teha ka ingliskeelne stend.
Praegu ei ole aga veel teada, kuidas üsnagi kaalukas tumba ükskord Itaaliasse kohale jõuab.