Tulevikustsenaariumid moetööstuse valdkonnas
“Täiesti reaalne tulevikustsenaarium on see, kui sinu online avatar proovib rõivaid, sina valid sobivad välja ning tasumisel saadetakse sulle allalaadmimiseks failid. Seejärel lähed ja prindid need lähimas 3D printeris välja,” lasi Fits.me looja Heikko Haldre MIT Global Startup Workshop’il mõttel lennata. Loe edasi »
Eelmisel nädalal toimus Tallinnas MIT ülikooli poolt korraldatav iga-aastane tehnoloogiapõhist ettevõtlust käsitlev rahvusvaheline konverents, mis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) koostöös toimus 16. korda. Trende ja võimalikke tulevikustsenaariume arutati ka moetööstuse valdkonnas.
New Yorgis asuva Fashion Institute of Technology (FIT) kuraatori Emma Mc Clendoni sõnul on interneti mõju moetööstusele äärmiselt suur ning mõjutab oluliselt brandide strateegiaid. “Ettevõtted kasutavad laialdaselt aplikatsioone nagu Instagram ja Pinteresti. NYC räägitakse palju 150-aastase ajalooga väärika brändi Burberry turundusest, kes investeerib edukalt sotsiaalmeediasse- näiteks toodi uus parfüüm turule just Twitteri kaudu. Üldiselt rõhuvad eksklusiivbrändid traditsioonidele ning suhtuvad sotsiaalmeediasse pigem negatiivselt,” rääkis Emma.
Heikki sõnul oleme me täna muutuse alguses. “Internetis on oluliselt lihtsam sihtgrupini jõuda kuigi netist ostmise juurde kuulub alati vastuolu – tahaks ju katsuda, tunda materjale, õmblusi..” arutles Heikki. “Samas ei ole sugugi võimatu, et lähitulevikus võimaldavad ekraanid meil ka materjale ja tekstuure sõrmede all tunda. Ja ajaline mõõde- näiteks Londonis tegutseb logistikafirma, kes netist tellitud kauba juba 40 minuti pärast kohale toob, seega muutub piir traditsioonilise ja e-poodemise vahel aina hägusemaks. Tänane Fits.me tehnoloogia võimaldab näha, kuidas konkreetne suurus ja mudel sinu seljas virtuaalselt istub, mis on erinevate kehatüüpide puhul väga seinast-seina.”
“Tänapäeval tahavad kõik nutikad olla ja integreerida riietesse näiteks appe ja uudisvooge. Näiteks on tänapäeval juba kasutuses uus materjal, millest valmistatakse näiteks kiivreid, kuna sel on omadus kukkudes kõvemaks muutuda,” tõi Emma välja.
Emma soovib inimestele siiski südamele panna, et mõistlik on säästlikumalt ning kvaliteetsemat toodangut tarbida, kuigi masstarbimine ja kiirmood on muutunud omamoodi normiks