Pilet festivalile, mis ei toimu
Kogu Euroopas otsitakse võimalusi, kuidas kriisis pihta saanud kultuuri ja loomesektorit toetada. Nii luuakse online streaming platvorme, korraldatakse virtuaalseid näitusi ja kontserte, püütakse konverentsid ja seminarid läbi viia veebis. Hamburgis korraldati aga kampaania „Keegi ei tule aga kõik võtavad osa“ toetamaks tugevalt pihta saanud sektorit. Ja piletimüük oli edukas!
Igas riigis murtakse pead, kuidas oma loominguga siiski inimesteni jõuda. Ja teiste kogemustest võib siinkohal olla kasu. Gdynia disaininädal uuris näiteks muuseumide virtuaaltuure – ehk on siit häid nippe võtta, kuidas disainifestivalil esemeid näidata. Erilist tähelepanu pälvisid Museum of Brands ja The Neon Museum lahendused.
The Conference Malmös võttis ette põhjaliku uurimistöö leidmaks platvorme, mis oleksid loomekonverentsi korraldamiseks sobivaimad ja kammis läbi erinevaid äppe, mille abil konverentsil osalejad saaksid omavahel võrgustada ja kogemusi jagada. Siiski otsustati konverents järgmisesse aastasse lükata.
Me ei tea, kui kaua piirangud kestavad, kuid loomeinimesed on väga paindlikud lahendusi leidma. Veeb on üks võimalus, kuid kõik igatsevad siiski inimeste omavahelist suhtlust. Kindlasti sünnib praeguse kriisi ajal lahendusi, mis ennast tõestavad ning jäävadki kasutusse. Tuleb vaid leida ärimudel, mis interneti tasuta sisuga harjunud inimesed suunaks hõlpsalt ka seal esitletu eest maksma.
Arutelu kultuuri- ja loomesektori olukorrast erinevates Euroopa riikides toimus Läänemere piirkonna kultuuri- ja loomemajanduse tugiorganisatsioonide kasvu ja sektori rahvusvahelistumist edendava projekti Creative Ports raames.