Milline on Sinu lugu?
Kuidas ennast ja oma ideed tutvustada? Mida peab äriplaani juures silmas pidama? Nendele küsimustele otsiti vastust Skandinaavia ja Balti riikide Creative Business Cup´i ettevalmistaval bootcampil.
Creative Business Cup´i ellukutsuja ja juht Rasmus Wiinstedt Tscherning kruvis põnevust üles võistluse melu tutvustades. „CBC võib avada sulle kõik uksed,“ rääkis ta näidete varal.
Võistlusel osalevad meeskonnad Lätist, Soomest, Taanist ja Eestist viimistlesid oma ideede tutvustamisoskust. Koolitaja Gleb Maltsev ei õpetanud niivõrd mida rääkida, vaid keskendus sellele, kuidas oma ettekanne üles ehitada. „Räägi oma, isiklik ja köitev lugu, miks just sina selle teemaga tegeled ja miks just see idee paneb su silmad särama,“ soovitas ta.
Kuidas köita kuulajate tähelepanu ja teha meeldejääv ettekanne? Osalejate tähelepanuvõime pandi tõsiselt proovile – kui palju jäi teise esineja räägitust meelde? Selgus, et aktiivne kuulamine polegi kõige lihtsam. Kuidas kogu oma sõnum mahutada etteantud aja piiridesse? Mis on kõige tähtsam? Tuleb välja, et kolm minutit on ühteviisi pikk ja samas ka väga lühike aeg.
„Harjuta, harjuta, harjuta,“ soovitas koolitaja. Tema sõnul valmistatakse näiteks 18-minutilist TEDx kõnet ette mitmeid kuid, enne kui see on piisavalt kontsentreeritud ja kuulajatele huvitav.
„Äriplaani peaks vähemalt iga paari kuu tagant uuesti üle vaatama – kui tundub, et midagi pole vaja muuta, oled ajast maha jäänud,“ soovitas koolitaja Juko-Mart Kõlar. Tema sõnul muutub meid ümbritsev keskkond kogu aeg ja kui äriplaan sellega kaasas ei käi, siis pole ka edu loota. Üheskoos vaadati üle nii pakutava toote väärtuspakkumine, müügikanalid, kliendisegmendid ja raha teenimise võimalused. Pidevalt soovitas Juko-Mart jälgida väliseid mõjureid, ärikeskkonna muutusi, trende jne.
Lisaks omavahelisele suhtlemisele oli soovijatel võimalik osaleda ka Latitude59 konverentsil ning suhelda rahvusvahelise mängutootjaid ühendava Gamefounders konverentsil osalejatega.
Loov Eesti peab kõigile osalejatele rahvuslikes finaalides osalemisel pöialt. Eesti esindaja novembris Kopenhaagenis peetaval Creative Business Cupil on juba valitud: Eestit esindab 3D-modeleerimise iga inimeseni toov 3DCreationist.
Vaata galeriid: