Loov Eesti ja Mektory tutvustasid “tarku mudeleid”
2. oktoobril korraldas Loov Eesti taaskord Tallinna Ettevõtluspäeval seminari, seekord uue partneri, innovatsioonikeskuse Mektoryga. Rääkisime pealkirja “Targad mudelid” all kuulajatele, millised on meie poolt välja töötatud ettevõtluse toetamise mudelid.
Mektory ühendab tippteaduse ja ettevõtluse
Mektory turundusjuht Eva-Kristina Ponomarjov tutvustas uut TTÜs paiknevat valdkondadevahelist innovatisoonikeskust Mektory. “MEKTORY aitab ettevõtteid uute lahenduste leidmisel ja tudengeid ettevõtlusega alustamisel. Tippteadus aitab ettevõtete konkurentsivõimet tõsta ja uudseid lahendusi leida, tudengid saavad aga väärtuslikke ettevõtluskogemusi,” rääkis Ponomarjov. Mektory teenused on jagatud kolme valdkonda: ärimudelid, mobiilsed teenused ja meedia; disain ja tootearendus. 18. oktoobrini on võimalik osa võtta Mektory ärimudelite konkursist, kus peaauhinnaks on reis Silicon Valleysse.
Suurepärase näitena Mektory toimimisest astus kuulajate ette Kristjan Maruste, kes tutvustas Tudengivormeli tegemisi. “Tudengivormeli meeskonnas on ainult tudengid- energeetikud, autotehnikud, füüsikud, elektroonikud, turundajad jne, mistõttu toimuvad meeskonnas mingi aja tagant muudatused,” rääkis Kristjan. “Hetkel oleme maailmas 500 tiimi hulgas 5. kohal.Võistleme tipptegijatega üle maailma- ainuüksi tehnilist reglementi on üle 500 lehekülje, millele meie vormel peab vastama,”2 kirjeldas Kristjan väljakutset. “Arvan, et enne jõukaks saamist tuleb saada nutikaks – ilma õige oskusteabeta edukaid projekte teha ei saa.”
Äri ei pea tegema ihuüksi
Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet tutvustas teist hooaega alustanud PESA tootearendusprogrammi. “PESAst saavad osalejad oma tooteprojektile tuge nii tootearenduse, disaini kui ärikorralduse valdkonnas. Tegu on virtuaalse tugiteenusega, mistõttu me ei sea osalemisele geograafilisi piiranguid- näiteks praegu alustaval kursusel resideerub üks mentoritest Londonis,” rääkis Eva. “Meie soov on selge- et peale aastast koolitust oleks toode valmis oma elu alustama poelettidel ning omaks juba kontakte ekspordiks,” lõpetas Eva. Pesa kohta saab lisainfot pesa.looveesti.ee
PESA esimese hooaja koolituspogrammi on läbinud ka puidust prilliraamide disainer Karl Annus. “Osaliselt tänu meedia huvile on hetkel minu eritellimusel valmistavatele prillidele järjekord pikem, kui aasta. Olen olukorras, kus olen lubanud valmistada jaemüüki kollektsiooni kuid samas on individuaaltellimiste järjekord pikk. Peagi pean värbama abilise nii tootmisse kui ka müügi ja turundusega tegelema,” rääkis Karl.
Kuulajad olid aktiivsed ning küsisid palju lisaküsimusi nii Kristjanilt kui Karlilt. Mitmete kuulajate arvates on Karl Design individuaaltellimuste hind – alates 350 eurot – liiga madal, kuna välismaal müüakse nõnda eksklusiivseid tooteid pea kümme korda kallimalt.
Loov Eesti tänab esinejaid ja osalejaid ja kohtume järgmisel Ettevõtluspäeval!