Loomettevõtjad hindavad uusi teadmisi müügi ja turunduse kohta
Juba neljas üle-eestiline Loov Eesti seminaridetuur “Kunst müüa“ on jõudnud eduka lõpuni. Sel kevadel vuras meie korraldusmeeskond loomettevõtetele teadmisi jagades läbi 1500 km Eestimaa kevadisi teid, külastades viite linna ning tutvudes 206 toreda inimesega.
Seminar keskendus kolmele põhiteemale – kliendi vajadused, müük ja müügikanalid ning käibe kasvatamine. Seminari viis läbi pikaajalise kogemusega koolitaja Anu-Mall Naarits Marketingi Instituudist. Videoklippide vahendusel jagasid soovitusi oma valdkonna eksperdid ArtShortCut asutaja Kira Sjöberg, London 2012 olümpiamängude kampaania turundusjuht David Magliano, tekstiilikunstnik Monika Järg, etno.ee-st Kristjan Saar, Montoni brändijuht Kaie Kaas ja DramGrow asutaja Priit Kallas. Suurem osa videoklippidest on kättesaadaval ka Loov Eesti Youtube kanalis http://www.youtube.com/looveesti
Osalejatel oli lisaks grupitöödele võimalik oma müügioskused ka koha peal proovile panna, tutvustades oma toodet või teenust 30 otsustava sekundi jooksul. Kuigi aega ettevalmistuseks oli vähe, oli julgeid palju ja nii esinejad kui kuulajad said seminarilt veel ühe meeldejääva kogemuse kaasa.
Seminaridel on alati populaarne olnud kohaliku esineja lugu, kus osalejate ülesandeks oli esinejale välja pakkuda täiendavaid lahendusi müügi kasvatamiseks. Narvas pani Sergei Druzhinini esitlus Vana Narva Käsitööliste ja Kaupmeeste Gildi tegemistest osalejad tundma end sedavõrd ühtse meeskonnana, et ettepanekuid jagus nii käsitöö gildi kui kogu piirkonna arendamiseks. Meelis Krigul Piusa Savikojast rääkis, kuidas jääda ellu siis, kui tegelikult müüa üldse ei meeldi. Väga innustav oli kuulata Hedviga Veid, kes jagas Tartus oma kogemust Disainimaja arendamisel ja Ea Velsvebel-Greenwoodi, kelle Good Kaarma seepide kuulsus on ammugi Saare- ja Eestimaalt kaugemale jõudnud. Pärnus juhtus aga nii, et kutsutud esineja jäi haigeks. Kus häda kõige suurem, seal abi teadupärast käepärast võtta ja fotograaf Olev Mihkelmaa, kes oli seminarile tulnud osalejana, oli käigu pealt nõus rolli vahetama. Hea näide müümise kunstist!
Rääkides tagasisidest, olid osalejad korraldusega väga rahul, hinnates seda peaagu maksimumhindega. Pea kõik osalejad olid arvamusel, et seminar andis neile uusi ideid ja teadmisi ning innustas neid oma senist tegevust arendama ning andis teadmisi oma toote müügi kasvatamise kohta.
Osalejad panid kõrva taha, et oluline on oma toode, koduleht ja brand väga selgelt läbi mõelda ning suhtgruppi tunda. Tuleb olla julge ja ettevõtlik ning oma tugevusi tunda ning enesekindlalt oma toodet või teenust presenteerida. Oma tedmisi on hea võimalikult tihti värskendada nii toote kui turunduse koha pealt.
Osalejad on edaspidi huvitatud just väiksema ettevõtte tegemisi paremini õppida müüma ja seda piiratud ressursside olukorras, kus palju arendus-ja turunduseelarvet ei ole. Ka müügipsühholoogi ja internetiturundud on valdkonnad, mis loomettevõtjaid huvitasid, samuti eksportturgudele sisenemine.
Osalejad panid ette edaspidi veel enam ühendade erinevate valdkondade loomeinimesi, et teha enam koostööd ja leida ühiseid tarnijaid ja müügikanaleid.