Kunstist kirjutamise seminar
Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus kutsub osalema kunstist kirjutamise seminaril “Ei sõbrad ega vaenlased, lihtsalt naabrid: kunstikirjutusest ja kogukonnast”, mille viib läbi kuraator ja kunstikriitik Hunter Braithwaite.
3. ja 4. juunil EKA Kunstiteaduse Instituudis toimuv kahepäevane inglisekeelne seminar on jagatud nelja osasse ning on avatud nii üliõpilastele, galeristidele, kunstnikele kui eriala professionaalidele. Seminaril osalemiseks palume saata ingliskeelne tekstinäidis (u 2000 tm) aadressil kadri@ecadc.ee 27. maiks. Seminari osalustasu on 15 eurot.
Seminari teemad:
I osa: Kunstist kirjutamise hetkeolukord
Väidetavalt on kriitiline autoriteet, mida kunstist kirjutaja endale kuuluvaks võis pidada nüüd kuraatoril. Seminari alustav arutelu keskendub kunstikirjutuse hetkeolukorrale ning suhestumisele teiste kultuurivaldkondadega.
II osa: Näitusest kirjutamine
Nõustudes hetkeks, et kaasaegse kunsti peamiseks väljundiks on näitus galeriis, siis kuidas saab kunstist kirjutaja vaatajat selleks ette valmistada – tema näitusekogemust suunates või ka näiteks piirates? Keskendudes näituse nö. elutsüklile läbi tekstide, liigume pressiteatest arvustuse juurde, avades sügavuti hea kunstikirjutuse tavasid ja võtteid.
III osa: Erinevad kunstikirjutuse vormid
Vaadates lähemalt kaasaegse kunstikirjutuse vorme – intervjuu kui eelistatuima formaadi kasutamisest Hans Ulrich Obristi poolt, John Bergeri puht isiklikest esseedest Calvin Tomkinsi loodud kunstnike profiilideni – on selge, et näitusearvustus on vaid üks võimalikke kunstist kirjutamise vorme. Millised on erinevad sõnade kasutamise viisid kunstilise nägemuse mõistmiseks?
IV osa: Kogukonna alalhoidmine
Kunstikirjutus on kriitiline ja ajalooline, kuid samas ka sotsiaalne suhtlusvorm erinevate inimeste ning erinevate mõtte- ja väljendusvormide vahel. Hea kunstikirjutus peab alal hoidma ja toetama nii kirjutajat, lugejat, kunstnikke kui kõiki teisi kogukonna liikmeid ilma kedagi enda huvides ära kasutamata. Kuidas on seejuures võimalik kunstist kirjutajal ellu jääda? Kuidas kunstist kirjutamisel mitte sõltuda sõprussuhetest ega üksteise vastu pikka vimma pidada? Mil viisil võib tekkida huvide konflikt ja mida sellisel juhul teha? Kuidas saab kirjutamist kasutada visuaalkunsti avamise ja keelelisse vormi tõlkimise eesmärgil? Kuidas saab kunstikirjutus pakkuda naudingut ja luua kogukonda? Seminari lõpetavas kõige praktilisemas osas on tähelepanu keskmes kogukonnale omased erinevad vajadused.
Hunter Braithwaite on Miamis baseeruv kirjanik, toimetaja ja kuraator. Alates selle asutamisest 2012. aasta aprillis on Braithwaite olnud ajakirjast The Brookyn Rail välja kasvanud toimetuslikult sõltumatu ajakirja The Miami Rail toimetaja. Pärast William & Mary kolledži lõpetamist kirjanduse ja kultuuriteooria erialal, töötas Braithwaite põgusalt National Geographicu reisiraamatute osakonnas Washingtonis. 2009. aastal kolis Braithwaite Shanghaisse, kus ta kirjutas kaasaegsest kunstist väljaannetele Time Out Shanghai, Asian Art News, The Wall Street Journal, Artforum.com, Artslant.com, Artinfo.com ja CNN.com. Alates 2011. aastast elab ja töötab Braithwaite Miamis ja teeb kaastööd nii eelpool nimetatud väljaannetele kui ka ajakirjadele Art in America, Guernica ja Modern Painters.