Kuidas pildistada oma toodet?
Alustame ikka sellest, et kellele me kavatseme oma toodet müüa, rääkis kogenud fotograaf Olga Makina programmis Aardelaegas osalejatele. Noortele ikka noortele omases keskkonnas ja pildikeeles ja noorte modellidega, vanemale sihtrühmale neile sobivas kontekstis.
„Pidage meeles, et fotot ei tee te endale, vaid see peab kõnetama neid, kellele toode on mõeldud,“ rõhutas Olga. Mõelda tuleb, millist emotsiooni foto kannab. Oluline on leida vahva ja omanäoline keskkond ja kompositsioon – kasutada toodet paremini esile toovaid abivahendeid – oksi, kive, taustu, värve.
Eraldi tähelepanu pööras ta fotografeerimise tehnilisele küljele – valgustusele, peegelduste vältimisele, detailide esiletoomisele, kaamera nurgale. Ta tutvustas kavalaid võtteid ja abivahendeid, kuidas tooted fotol elama panna.
Osalejad olid kaasa võtnud oma käsitööd ja Olga Makina selgitas, kuidas just neid oleks parem pildistada, et iga oluline detail ja toote kvaliteet hästi esile tuleks. „ Lihtsam on pildistada väikest eset, suurtega on keerulisem, neid detaile, mida on oluline näidata, on rohkem,“ rääkis Olga, näidates samal ajal praktiliselt ette, kuidas mõnda eset pildile püüda.
Suvel on aega oma oskuseid lihvida, septembris ootab ees näitusmüük Tallinnas.
Projekt “Rahvusliku käsitöö aardelaegas Золотые руки” sünnib koostöös partneritega Jõhvi Kontserdimaja, Jõhvi Kultuuri- ja Huvikeskus, Narva Loomeinkubaator “Objekt” ja MTÜ Toila Loomekeskus ning seda finantseerib Briti Nõukogu.