Garage48 võitis kohti ja inimeste lugusid ühendav Storymarks platform
Storymarks.com lehel saab avaliku geo-markeerimise rakendusega lisada oma lugusid, fakte ja seoseid iga geograafilise objekti kohta maakaardil. “Üldvõitja tugevuseks oli kombinatsioon heast äriideest ja mitmekülgsetest võimalustest tulevikus inimestele kasulik olla,” seletas žürii liige, riskikapitalist Allan Martinson. Võitja meeskond kirjeldab oma projekti lihtsustatult kui kohtadele mõeldud Facebooki. Publik valis oma lemmikuks era.ee tasuta domeenipakkuja, mis asendab hiljuti domeenireformi tõttu suletud pri.ee domeeni. Enne domeenireformi oli sinna loodud üle 50 000 konto.
Teiste põnevate projekti seas toodi esile Tunesheet rakendus, mis salvestab ja kuvab noodilehekülgi kasutaja nutitelefonil. Uudseks teeb toote asjaolu, et nii intelligentse funktsionaalsusega noodiplatvormi olemas ei ole.
mAudioGuide projektijuht Sander Saar, kelle eestvedamisel loodi nutitelefoni põhine audiogiid muuseumide tarbeks, avaldas lootust, et juba esmaspäevast algavad nende meeskonnal läbirääkimised Eesti Kunstimuuseumiga rakenduse kasutuselevõtuks järgmistel näitustel. “Lisaks hääle lindistamisel lubab meie ehitatud rakendus näidata ka videotervitust näituse korraldajalt või ükskõik, mis muud videosisu,” seletas Saar.
Tänu edukatele üritustele Eestis ja mujal maailmas on inimeste huvi Garage48 vastu kiiresti kasvanud. Võrreldes varasemate üritustega oli osalejate hulgas rohkem teiste eluvaldkondade tippspetsialiste alustades riigikogu liikme Andrei Korobeiniku ja lõpetades andeka moedisaineri Hanna Korsariga.
“Kui me kõik suudaks sellist entusiasmi ja energiat, mida siin 48 tunni jooksul näha võis, rakendada ka oma igapäevatöös, lööks Eesti majandus õitsele,” sõnas Technopolis Ülemiste AS juhatuse esimees Gert Jostov. “Loodan, et finalistid arendavad oma ideed jõudsalt edasi ja saavad osaleda Technopolis Ülemistes septembri lõpus toimuval MoneyTalks Forum’il, mis viib alustavad ettevõtted kokku rahastajatega,” lisas Jostov.
Kõigi 18 projektiga saad tutvuda siin: http://garage48.org/blogger/projects-on-garage48-tallinn-2011. Garage48 nädalavahetuse jooksul peavad meeskonnad oma pakutud ideedest looma töötavad lahendused 48 tunni jooksul. Üritust toetasid Eesti suurimad IT-ettevõtted ja inkubaatorid Webmedia, Technopolis , Elion, Microsoft, Skype, Tehnopol, Edicy ja HaVirtual.
Järgmised Garage48 üritused toimuvad mais aga Aafrikas. Koostöös maailma suurimate tehnoloogiafirmadega Google ja Nokia viivad eestlased populaarse formaadi Nigeeriasse ja Ghanasse.