EXPO 2015 – toome esile, mille üle me uhked oleme
Eesti valmistub EXPO 2015 osalemiseks. Korraldusmeeskond tutvustas Eesti paviljoni kontseptsiooni ja tõi välja, kuidas ettevõtted ja organisatsioonid saavad paviljoni sisu kujundamises kaasa rääkida.
Eesti paviljoni „Gallery of…“ pealkiri sümboliseerib kogu paviljoni olemust ning laiemalt ideed sellest, et Eesti on dünaamiline ja nutikas väikeriik, mille käekäiku mõjutab iga kodaniku initsiatiiv, samas ka välisinvesteering, rahvusvahelise haardega koostöö ja väliskülaline.
Eesmärgiga äratada olulistes sihtgruppides huvi Eesti vastu ning meelitada EXPO abiga külastajaid ja äripartnereid Eestisse kohtuvad EXPOl high-tech ja low-tech, kõik, mille üle me Eestis uhked oleme,“ selgitas Andres Kask, EXPO Milano 2015 Eesti esinduse projektijuht.
„Gallery of…“ on platvorm loovatele Eesti inimestele, kes täidavad selle elu ja sisuga. Kogu paviljoni arhitektuur on loodud lähtuvalt ideest, et see looks parimad tingimused erinevat laadi etenduste, näituste, aktsioonide ja tutvustuste elluviimiseks.
EXPO sisu osas on võimalik kaasa rääkida – kõik, kellel on soovi sinna oma ideid pakkuda, saavad täita lisatud ankeedi.
EXPO partnerid saavad osaleda nt tootega püsiekspositsioonis; tootega/teenusena integreerituna paviljoni tegevusse; osavõtuga temaatilistest päevadest/nädalatest/kuudest (Estonian IT days/ Business Week/ Design month/); korraldada oma ürituse paviljonis; osaleda EXPOle eelnevates kampaaniates Eestis (Eesti tänavatoidu konkurss, 100 põhjust, miks Eestisse tulla, riietuse ja suveniirikonkurss).
Nii paviljoni arhitektuur kui ka disain toetavad Eesti ja paviljoni lugu ning tutvustavad Eestit kui kaasaegset Põhjamaa väikeriiki, kus luuakse omanäolisi ning maailmatasemel lahendusu. „Eristuv ja ühtne disainilahendus on eelduseks positiivsele kasutajakogemusele ning seeläbi Eesti ekspositsiooni õnnestumisele,“ öeldakse tutvustuses. Disain ja tehnoloogia on kõigis paviljoni osades peidetud materjalide sisse.
Külastajatele pakutakse lisaks elamustele ka kaasa ostmiseks Eesti suveniire, sh koostöös Eesti Disainikeskusega korraldatava konkursi tulemusena väljatöötatud nutikaid, kohalikest orgaanilistest või taaskasutatavatest materjalidest valminud tooteid. Ka Eesti paviljoni töötajate riietuse leidmiseks on korraldajatel plaan koostöös Eesti Disainikeskusega välja kuulutada konkurss.
Paviljoni teisele korrusele on plaanitud püsiekspositsioon „Head Eesti asjad“ – 11 parimat toodet ja ideed. Igas pesakastis on fookuses üks toode.
Kolmandale korrusele on planeeritud aed Eestis kasvavate iseloomulike taimedega ning külastajatele antakse võimalus jalga puhata linnulaulu kuulates.