Eesti esimene pakendidisaini firma on KOOR’unud
Bränd, pakend ja CVI – see on uus püha kolmainsus, mille on valinud oma tegevusalaks Eesti esimene pakendidisainile orienteeritud firma KOOR.
KOOR’e koosseisul, kuhu kuuluvad Jaanus Veerberk, Hannes Paesoo, Hanna Sõrmus ning Ain Kaldra, on disaini- ja reklaamialast kogemust ühtekokku ligi 50 aastat (sh sellistes agentuurides nagu Division, Vatson ja Smile Group).
Kui nimetada ühist kirge disaini vastu usuks, siis selle puhtusest annavad nimetatud neliku puhul tunnistust üle 100 nominatsiooni ja ligi 40 disaini- ja reklaamiauhinda nii Eestist kui ka rahvusvahelistelt reklaami- ja disainikonkurssidelt.
“Iga tegija või firma võiks teha seda, mida ta kõige paremini oskab ja pürgida oma valdkonnas parimaks. Meil on selline kirg kogu aeg hõõgunud ja nüüd, spetsialiseerudes pakendidisainile tunneme, et saame põhjalikumalt, efektiivsemalt ja kiiremini vastata kliendi kõige erinevamatele disainialastele vajadustele ning pakkuda tabavaid kontseptsioone ja mängulisi disainilahendeid. Lisaks usun, et kohalikul turul on meie eeliseks teiste disainifirmade ees suurim kommertspakendidisaini kogemus” ütles KOOR’e üks asutaja Jaanus Veerberk.
„Pakendidisain kannab kliendi ning toote põhiväärtusi, tõstab konkurentsieeliseid esile ja pakub lisaväärtust. See kliendi imagost ja turundusest lahutamatu osa. Pakend on liiga tähtis, et jääda täisteenus pakkuvate reklaamiagentuuride tööhoos kampaaniate või meelelahutuslike teleklippide tootmisel juhuslikult tahaplaanile,” lisas Veerberk.
Käesoleval ehk 2012. aastal on KOOR osalenud 8 konkursil ja võitnud neist 6. Esimesteks võitudeks olid Liviko ja Leiburi korraldatud konkursid. Lisaks on kolmel juhul KOOR’e ideede ja visiooniga tutvunud klient algsest konkursi korraldamise plaanist KOOR’e kasuks otsustades lihtsalt loobunud. See lisab usku, et KOOR’e visioon pakendidisaini teenusest on õige ja klientidele vajalik.
Partnerite hulgas näeb KOOR lisaks nii Eesti- kui välismaiste tootjatele ja tellijatele ka reklaamibüroosid, trükikodasid ja väikekliente.
Just silmas pidades väikseid ja alustavaid Eesti ettevõtteid on KOOR’es väljatöötamisel Eesti pakendidisaini turul seni puudunud koostöövorm, kus disainibüroo poolne nõustamine, projektijuhtimine ja disainilahendused tasustatakse disainibüroole väikese protsendina ettevõtte hilisemast müügikäibest. “Loodame, et see julgustab tugeva äriplaaniga ettevõtteid tellima head disaini ning aitab seeläbi kaasa Eesti tootjate läbilöögivõimele nii Eestis kui ka välisturgudel,” ütles Veerberk.
Esimesi tibusid saab KOOR lugeda juba sellel kevadel ja mune usutavasti juba aasta pärast. KOOR on avatud: www.koor.eu