Design_LAB Orissa esitleb täna Indias disainilahendusi

20. veebruar, 2014

Lime 5 postersTäna esitlevad Indias 7 eestlast koos oma tiimikaaslastega Indiast, Nepaalist ja Taanist 2-nädalase töötoa jooksul valminud disainilahendusi. Alates 6. veebruarist on Design_LAB Orissa projekt toonud India idarannikule Bhubaneswari linna kokku 36 osalejat neljast riigist, et õppida, kuidas kasutada disainiprotsessi sotsiaalste väljakutsete lahendamisel. Osalejate hulgas on sotsiaaltöö, linnaplaneerimise, haridus-, inseeria jt valdkondade noored professionaalid, kes moodustasid kuus rahvusvahelist interdistsiplinaarset disainimeeskonda.

Disainitiimide esimene töönädal möödus protsessiga tutvudes, konteksti kaardistades ja kohalikesse väljakutsetesse süvenedes. Suur rõhk oli välitöödel, kus uuriti Satya Nagari linnaosa erinevaid piirkondi, kohtuti ekspertidega ja sihtrühmadega. Muu hulgas asub selles linnaosas Bhubaneswari suurim slumm Mali Sahi.

Teisel nädalal keskenduti lahenduste otsimisele ja prototüüpimisele. Disainiprotsessi keskmes on kasutaja, seega käidi mudeleid pidevalt testimas ja arendamas kohalikus kogukonnas. Selle tulemusena muutusid nii mõnedki algselt sõnastatud probleemipüstitused ja lahendused.

Täna õhtul tulevad kohalike ekspertide, otsustajate ja lõppkasutajate ees tutvustamisele järgmised disainilahendused:

Meeskond The Mad Hatters tegeles laste mängualade turvalisuse teemaga ning lõi bambusest, plastikpudelitest ja värvilistest lintidest eraldusmärgi PLAY MILL, mis suunab liiklust aeglustama ja juhib märkama teel mängivaid lapsi. PLAY MILL on lihtsalt kokku pandav, materjalide olemasolul saab sellega hakkama iga laps.

Meeskond Lime5 tegeles koolide napi infrastruktuuri teemaga ning otsis lahendusi, kuidas õpilasi kaasates luua taaskasutusmaterjalidest odavaid ja praktilisi lahendusi koolikeskkonda. Tulemuseks on creaTable, multifuntsionaalne papist koolilaud, mida saab kasutada nii koolitükkide tegemiseks kui mänguvahendina.

Tiim My School Is My Temple käsitles laste hügieenikäitumise teemat ning lõi plastikpudelist valmistatud kätepesunõu, mis võimaldab 5-8 lapsel 1 liitri veega käed puhtaks pesta.

Meeskond Holy Cow tegeles tänavaprügi teemaga ning lõi prügikonteineri, mis võimaldab söödavaid biojäätmeid eraldi koguda ning lehmadel neile ligi pääseda. Samuti on eraldi konteiner taaskasutatavatele materjalidele, mis annab teenimisvõimalduse slummielanikele.

Disainitiim The Jams tegeles samuti prügiteemaga ning ummistuvate kanalisatsioonikraavidega, kuid valis sihtrühmaks tänavakaubitsejad, kelle lettide juurde loodi atraktiivsed ja lihtsalt tühjendatavad prügikastid, mis on tõstetud maapinnast kõrgemale.

Meeskond DASH_LAB valis sihtrühmaks slummilapsed, kes erinevatel põhjustel koolis ei käia ei saa, seega tuleb neil leida muid võimalusi lugema õppimiseks. Lahenduseks on slummikeskkonda püstitatav hariduslik mäng, mille kaudu lapsed õpivad lugema ja kirjutama läbi piltide ja lugude jutustamise.

Lahendused antakse edasiseks testimiseks ja arenduseks kasutusse kohalikule kogukonnale, MTÜdele ja linnavalitsusele. Projekt jätkub kuni septembrini 2014, lisaks Indias valminud lahendustele jätkavad osaljad disainiprotsessi õppimist ja rakendamist jätkuprojektide peal oma kodukogukondades.

Design_LAB Orissa projekti algatas MTÜ Continuous Action Eestist, projekti partneriteks on INDEX: Design To Improve Life Taanist, Bakul Foundation Indiast ja CHILDREN-Nepal Nepaalist.

Projekti kaasrahastab Euroopa Komisjon Euroopa Noored programmist ning Välisministeerium arengu- ja humanitaarabi vahenditest.