Creative Business Cup Bootcamp oli eriti intensiivne
Maailma teadaolevalt ainus loomeettevõtete võistlus, Taanis peetab Creative Business Cup, pakub lisaks oma idee maailma parimaks tunnistamise võimalusele hulganisti kontakte, koolitusi, võimalust kohtuda investoritega ja sõlmida sidemeid potentsiaalsete koostööpartnerite ja ka tarbijatega.
Paari aastaga ülemaailmseks kasvanud võistlus esitab aga osalejatele kõrgeid nõudmisi. Baltimaade kohalike eelvõistluste võitjad lihvisid kolme päeva jooksul Eesti, Läti ja Taani juhendajate käe all oma äriplaane, väärtuspakkumist, sõnumi selgust ja esinemisoskusi. Loov Eestile usaldati võistluse esimese harjutuslaagri BootCampi läbiviimine.
Kopenhaagesisse sõiduks valmistuvad:
EESTI : Aiden App – depressiooni ennetav mobiiliaplikatsioon, Alfabox – moodulmajad, Derelict Furniture – ajalooga taaskasutusmööbel.
LÄTI: Gigi blocks – laste loovust ergutavad papist ehitusklotsid, HOS – juuksekuivataja/sirgendaja, mis ei kahjusta juukseid , Espatte – mitmefunktsionaalsed üleriided külma ja märja kliimaga riikide tarbijatele.
LEEDU: Kirigami design –kergesti kokkupandavad toolid palju kolivatele suurlinnaelanikele , Soul Things – naturaalsetest materjalidest mitut moodi kasutatavad kudumid.
Kultuuriministeeriumi muusikanõunik ja EBSi õppejõud Juko-Mart Kõlari eestvedamisel käisid osalejad läbi oma äriplaani. „ Ära armu kohe oma esimesse äriplaani, proovi mitmeid variante ja tee pidevalt parandusi – paratamatult ei saa sa kõike kohe arvesse võtta,“ viitas Juko-Mart. Läti koolitaja Vita Brakovska andis häid nõuandeid, kuidas oma esinemisega silma paista ja teistest eristuda. „Sinu nõrkused võivad mõnikord osutuda su tugevusteks. Esinemishirmu pole vaja tunda, ole ikka sina ise,“ rääkis Vita. „See kuidas sa esined, võib aidata või tappa su idee – kui sul pole sära silmades ja sa ise ei usu, mida sa räägid, ei usu seda ka teised.“
Ragnar Siil andis osalejatele ilmeka ülevaate avaliku kõnelemise nippidest: „Mõtle läbi, miks sa räägid, kellele sa räägid, millest ja kuidas – need asjad tunduvad nii iseenesestmõistetavad, kuid ometi pole see tihtipeale kõnelejale endale selge,“ rääkis ta. Ta rõhutas, et juba Aristoteles selgitas avaliku kõne põhialuseid:“Ethos, pathos ja logos – ehk siis lihtsustatult: kes räägib, millise emotsiooniga ja millest.“
Laagri viimane päev kujunes osalejatele tõsiseks proovikiviks – õpitud oskusi tuli näidata auväärse zhürii ees. CBC peakorraldaja Rasmus Wiinstedt Tscherning, ettevõtjad ja investorid Yrjö Ojasaar,Indrek Kasela ning Andrei Korobeinik ja CreativityLabi juht Ragnar Siil andsid konstruktiivset ja asjalikku tagasisidet. Ikka selleks, et Baltimaade loomeettevõtjad saaksid ülemaailmsel võistlusel paremini silma paista. Soovime neile edu ja kõrget lendu!