CBC BootCamp viimistles iduettevõtete oskusi
MELT innovatsioonikonverentsi raames peeti lisaks Creative Business Cup Eesti eelvoorule ka BootCamp, mis andis osalejatele taustateadmisi oma ideede paremaks esitlemiseks ja eesmärkide täitmiseks.
Inspiratsioonikõneleja ja koolitaja Harald Lepisk rääkis sellest, kuidas rääkida head lugu ja köita kuulajate tähelepanu. Ta soovitas näidetele tuginedes keskenduda loo põhiliinile ja mitte kõrvale kalduda ning rääkida asjasse mittepuutuvast.
Investorite vaatenurka tutvustas Yrjö Ojasaar (Change Venture). Investr otsib idufirmat, mis lahendab mõnda olulist probleemi, mis on samas oluliselt parem kui teised sama probleemi lahendavad ettevõtted ning mis on skaleeritav ning sihib suuri turge. “Tuhandest ära kuulatud ideest leiab heal juhul rahastust vaid 7,” rääkis ta.
Osalejad said oma pitche viimistleda tuntud esinemiskoolitaja Gleb Maltsevi käe all. “Tekita kuulajas emotsiooni, soovi sinu toodet proovida, anna teada oma kogemustest ja pühendumisest see idee ellu viia. Tähtis on seda teha niimoodi, et sa jääksid kuulajatele meelde. Inimene unustab kergesti,” rääkis Gleb.
Bootcampi osaleja Simon Tykgaard Taanist on tegev mitmes iduettevõttes ja ta otsib aktiivselt investoreid. Seetüttu oli talle värskendav kuulta Yrjö Ojasaare ettekannet. Eriti oluliseks pidas Simon kohtumisi ja kontakte CBC EEsti finalistidega. “Tulin otse Šveitsist, kus surfasin Euroopa esimeses ja ainsas laineaias – võimaldades lainesurfaritel surfata olenemata ilmastikutingimustest. Huvitav on see, et siia tulles kohtasin esimeste inimestena CBC EEsti finalisti Ray Foili, kes ehitas esimese täispuhutava e-surfilaua, mis võimaldas surfata olenemata ilmastikutingimustest ja suure puitkiudplaadi transportimisest. Taanis on surfamine kõige kiiremini kasvav spordiala. Ray Foili taga olevate meestega kohtumine võimaldab mul aidata neil minu võrgustiku eeliseid kasutada ja Taani turule siseneda. Nüüd ootan, kuni nende surfilaud Taani saadetakse, et saaksin seda kõigile Taani surfipoodidele tutvustada,” rääkis Simon.
Anna-Kai Tõrs, Baubauwall: “Aitäh korraldamast. Oli tore sündmus ja oleme õnnelikud oma II koha eest! Bootcamp – igati asjalik ja vajalik. Gleb Maltsevi treening oli väga hea ja ta on kindlasti oma ala professionaal ning inspireeriv. Oskab küsida ebamugavaid küsimusi ja sunnib end proovile panema. Samuti paneb su äri nägema teisest perspektiivist – vähemalt selleks mõneks minutiks, kui pead seda kellelegi esitlema. Gleb inspireerib lugu jutustama kõige ootamatumast vaatepunktist või väiksest detailist ja annab sulle selleks niidiotsa kätte. Eestis on meil tihtipeale loovast storytellingust vajaka, kipume olema liiga praktilised. Ma olen kindel, et Glebi antud niidiotsad aitavad Baubauwalli järgmise pitchi teha veel paremaks.” Kindlasti oleks vaja selliseid koolitusi teha enne pitchinguid.