Alissa Vassilkova: maailma tipptooted valmivad arendaja ja turundaja koostöös

30. aprill, 2013

Alissa-Vassilkova-web-268x300Estelon on muusikagurmaanidele tuttav nimi. Neis Eesti päritolu kvaliteetkõlarites kohtuvad hämmastav helikvaliteet, kaunis disain ja innovatsioon, mis on pahviks löönud kogu maailma kõlaritööstuse. Tippude tippu jõudmisest räägivad kõlaridisainer Alfred Vassilkov ning ettevõtte igapäevajuhtimise, ekspordi arendamise ja turundusega tegelev Alissa Vassilkova Pärnu Turunduskonverentsi blogis.

 

Alissa, räägid koos oma isaga Turunduskonverentsil Esteloni kvaliteetkõlaritest. Millest täpsemalt kõnelete ja keda võiks teie lugu inspireerida?
Räägime sellest, kuidas planeerisime maailma tipptoote loomist ja turuletoomist – mida seejuures arvesse võtsime, millest lähtusime, mis õnnestus, mis mitte. Tahaksime innustada inimesi mõtlema julgemalt, laiemalt. Kas teed väikest või suurt asja, koduturul või globaalsel turul – tööd tuleb ikka täpselt sama palju teha. Nii et miks mitte mõelda siis juba suuremalt?

Mida teie kogemus ütleb – kuidas tippude tippu jõutakse?
Edu võtmeks on tohutu töö, pühendumus ja inimeste kogemus antud valdkonnas – eks see traditsiooniline ja igavavõitu vastus kehtib ka meie puhul. Esteloni puhul on kindlasti aidanud ka see, et tegu on perekondliku ettevõtmisega. See lisab grammikese enam pühendumust ja tulemuseks on võrratu sünergia. Lisaks ei alustanud me tühja koha pealt – Alfredil on pea 30-aastane kogemus kõlarite leiutamisel ning ka ma ise olen terve elu valdkonnas sees olnud. Räägitakse, et natuke õnne on ka vaja. Ma pole sellest veel aru saanud, kus meil täpsemalt see õnne moment oli või on – äkki seisab see veel ees.

Meie tohutu sünergia on aidanud luua innovaatilise ja teistest selgesti eristuva toote, kuid paraku ei piisa sellest, et ise oma tootest vaimustunud oleme. Toote headust peab kinnitama mõni valdkonna tunnustatud ekspert või kriitik, peab olema ette näidata auhindu ja tiitleid. Selle nimel oleme kõvasti tööd teinud. Praeguseks, kus Estelonil on ajalugu veidi enam kui kaks aastat, on meie tooted saanud pööraselt positiivseid arvustusi ja võitnud hulgaliselt auhindu üle maailma. Samuti oleme figureerinud rahvusvahelistes ajakirjades näiteks Bugatti, Aston Martini, Bvlgari ja teiste luksusbrändide kõrval. Lisaks tuleb olla pidevalt pildil ja seda globaalselt, kuna USAs öeldu mõjutab Hiina turgu, Hiinas toimuv ergutab Euroopa turgu jne. Kui tahad olla globaalne bränd, pead olema nähtav ja tunnustatud kõikjal.

Esteloni kõlarite puhul on oskuslikult kokku liidetud kõrge helikvaliteet, kaunis disain ja innovaatiline lahendus. Asjatundjad näevad kiiresti ära, et tegu on väärt tootega – ilma, et seda peaks kuskil kõva häälega välja hõikama. Kuidas toode ja turundus teie loos suhestuvad?
Kui idee on väärt ja toode hea – või oleks vist paslik öelda väga hea – , siis seda ka märgatakse. Päris iseenesest hea toote müük siiski ei toimu. Ka suurepärast toodet tuleb õigel ajal, õiges kohas ja õigetele inimestele näidata. Küll aga aitab toote müümist lihtsustada oskuslik toote planeerimine ja arendamine. See on koht, kus turundusmeeskond peab olema algusest peale kaasatud. Igal toote komponendil ja omadusel peab olema põhjendus, oma lugu – miks see on just nii ja mida see tarbijale annab. Arendaja ja turundaja koostöö on vältimatu, eriti kui eesmärgiks on luua maailma tipptoode. Kui toode on hea ja sellel on oma lugu, on palju lihtsam ka müüa. Estelonil on päris lugu, mis võimaldab meil müüa toodet, mida ei pea turundusnippide abil ilustama.

Tee suurte ja kuulsate sekka ei kulge just alati ülesmäge. Millised on olnud teie olulisemad õppetunnid?  
Õigete inimeste valimine meeskonda on olnud keerulisim ülesanne. Meeskond, eriti selle võtmeisikud, on ettevõtte visiitkaart. Olgu selleks omanikud, juhtkond, turundusjuht või toote disainer – kliendid ja tarbijad tahavad näha, kes on ettevõtte taga. Kui õnnestub leida kõikidele positsioonidele sobivad ja head inimesed, on palju suurem tõenäosus koostööpartnerite kaasamiseks ning tarbijas ettevõtte ja toote vastu usalduse tekkimiseks. Milline on üks hea inimene, sellest pikemalt juba konverentsil.

Alfred Vassilkov ja Alissa Vassilkova jagavad Esteloni pöörast edulugu juba 16.-17. maini toimuval Pärnu Turunduskonverentsil.