Loov Eesti käis kunstivahendite kasutamist õppimas
Loov Eesti käis koos oma partneritega Eestist, Lätist ja Leedust ja Kaliningradist Rootsis uurimas, kuidas kunstivahendeid kasutades probleeme lahendada.
Üle-Euroopalist võrgustikku Creative Clash juhtiv TILLT korraldas meile nii seminari kui ka interaktiivsed töötoad, kus saime ennast ja oma oskusi proovile panna. Uurisime isikliku ja avaliku ruumi suhet kasutades ootamatuid vahendeid.
Tillt on juba aastaid kasutanud kunstilist sekkumist ettevõtete töösse. Kunstnik läheb pikemaks ajaks ettevõttesse, kus ta algul jälgib inimesi ja püüab tuvastada kitsaskohti. Seejärel pakub ta välja mõne kunstivahendeid kasutava projekti, mis aitaks probleemi lahendada. Tillti klientide hulgas on hulganisti rahvusvahelisi ettevõtteid nagu AstraZeneca, Ericsson, Paroc, kohalikud omavalitsused ja avaliku sektori organisatsioonid, lühemaajalisi projekte on tehtud isegi saatkondades ja kirikukogudustes.
Per Johnsson Ericssoni innovatsioonilaborist kirjeldas ühte TILLTiga läbi viidud uute ideede leidmise projekti kui väga kasulikku.12 inimest organisatsiooni eri valdkondadest saadeti prügist toitu leidma (nn dumsterdiving on paljudele inimestele läänemaailmas mitte hädavajadus vaid elustiil) . Projekti tulemusena tekkis mitmeid uusi tooteid ja teenuseid.
„Oluline on inimesed välja tuua oma igapäevastest keskkonnast ja mugavustsoonist – siis tullakse selliste ideede peale, millest ei osatud unistadagi,“ rääkis ta. Ta rõhutas, et Ericsson peab oma turusegmendis püsimiseks olema innovatiivne ning selliste koostööprojektide eesmärgiks on leida uusi tooteid ja teenuseid, mis kasvataksid müüki ja kasumit. „Innovatiivse mõtlemise avamiseks on vajalik teatud raputus, kultuuri- ja mõtlemise muutus,“ kinnitas ta.