Tartu Kõrgema Kunstikooli üliõpilaste lõputööd pakuvad vaatajale põnevaid elamusi
Homme, 5. juunil algavad Tartu Kõrgema Kunstikooli lõputööde avalikud kaitsmised, mille raames avatakse ka näitus „LEND 2018“. Lõputööd toovad igal aastal galerii Nooruse (Riia 11) seinte vahele mitmekesise ja põneva väljapaneku kõrgkooli lõpetavate disainerite, restauraatorite ja kunstnike töödest.
Näituse kuraatori Pille Johansoni sõnul on tänavused lõpetajad julged oma lugu jutustama. “Väga paljud lõputööd on alguse saanud isikliku kogemuse pinnalt või on seotud oma kodukohaga,” räägib Johanson. “Kui muidu on inimesele kombeks kõike enda sees kinni hoida ning haavatavat külge peita, siis olen täheldanud, et iga lennuga muutuvad üliõpilased julgemaks,” lisab ta. “Alati on põnev kuulata inimeste lugusid ja isiklikke kogemusi, mis annavad valminud teostele ka palju siirust,” räägib Johanson näitusega kaasnevatest emotsioonidest ning kutsub kõiki huvilisi galeriisse Noorus ka ise lõpetajate töödega tutvuma.
Näiteks on disaini valdkonnas kõnetanud Anita Trinki pakendimaailm. “Püsiv versus kaduv – vees lahustuv moekollektsioon” esitab vaatajale performance’i kaudu pakendimaailma tagamaad, kus pakend on tihti illustreeriv väliskiht, mis peidab ära toote tegelikkuse.
Merje Niinepuu viib oma loominguga kõik vaatajad aga unedemaale. Moekollektsioon „Une näod“, kus autor on kasutanud tekstiilide loomisel oma joonistusi, on inspireeritud autori painajalikust unenäost. Lisaks on kõigil huvilistel võimalik piiluda ka moemaailma ajalikku. Nimelt vaatleb Liisbet Järviste oma lõputöös Eesti moefoto ajalugu. Järviste uurib arhiivimaterjalide abil, milline näeb välja moefoto erinevatel kümnenditel vahemikus 1920–2000.
Restaureerimise ja konserveerimise valdkonnas on Kristel-Kai Kooskora lõputööks aga Piirissaare palvela põlengus kannatada saanud ikooni „Maarja kuulutus” konserveerimine. Lisaks tasub pilk peale heita ka Asso Indi poolt mängukõlblikuks restaureeritudOskar Mõistuse 1913. aastal valmistatud lõõtspillile.
Kunstide valdkonnas mõtestab Triin Kristerson aga ust kui kujundit. Uks on nii uute avanevate võimaluste sümbol kui ka side mineviku ja tuleviku vahel.
Kaitsmiste täpse ajakava leiab siit: https://www.artcol.ee/et/loputood2018
Lõputööde näitus on galeriis Noorus avatud 14. juulini. Galerii on avatud T-L kell 11-18. Näituste külastamine on kõigile huvilistele tasuta!
Fotod:
Triin Kristerson „Üheksas kiht“ (foto: erakogu)