Ajujahi võidule pürgib 300 äriideed
Äriideede konkursile Ajujaht esitati 300 äriideed, mis hakkavad võistlema 50 000-eurosele auhinnafondile. Ajujahti korraldab EAS Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest, konkursi partner käesoleval hooajal on ka Tallinna Teaduspark Tehnopol. Ajujahi auhinna nimel võistleb ka Loov Eesti korraldatud TeamLabi võidumeeskond ning tootearendusprogrammi PESA läbinud Extra Leg.
EASi ettevõtlus- ja innovatsioonikeskuse direktori Tiina Kalju sõnul on kokku kogutud 300 äriideed tubli tulemus. “Arvestades kui palju erinevaid ettevõtlusega seotud konkursse aastatega Ajujahi kõrvale on tekkinud, oleme väga rahul, et osalejate number on aastate lõikes jäänud stabiilseks,” ütles Kalju. “Erinevalt teistest äriideede konkurssidest on Ajujahi puhul tegemist pikaajalise protsessiga, kus erinevate spetsialistide abiga luuakse eeldused reaalselt toimivaks ettevõtmiseks. Seetõttu on igati loogiline, et pikka pühendumist nõudva Ajujahi ideede hulk ei kõigu hüppeliselt,” selgitas Kalju.
Ajujahi žüriiliikme, SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku hinnangul on tänavuste ideede seas hulganisti neid, millel on potentsiaali edulooks kasvamisele. “Sel hooajal on osalejate valdkondlik mitmekesisus laiem kui varem. Saame näha põnevaid projekte, mis idee autori ja meeskonna arendamise ning ekspertide abiga saavad järgmisteks Ajujahi edulugudeks,” ütles Maasik.
Äriideede konkursi suurtoetaja Nortali juhi Priit Alamäe hinnangul on Ajujahil osalejate loodud kõik eeldused, et kasvatada ideest võimeka meeskonnaga jätkusuutlik ettevõte. “Selleks hooajaks esitatud ideede hulgas näen juba mitmeid suure potentsiaaliga ettevõtmisi. See, kas ideedest ka ettevõtted saavad, sõltub juba meeskonnast, nende pühendumusest ja võimest idee ka reaalselt ellu viia,” lisas Alamäe.
Esitatud ideedest ligi kolmandik (91) kuulus info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 36 tööstuse ja disaini ning 27 tervise ja biomeditsiini valdkonda. Sotsiaalse ettevõtluse valdkonda esitati 25, turismi ja teenusmajanduse valdkonda 23, loomemajanduse valdkonda 18 ning energeetika ja keskkonna valdkonda 17 ideed. Lisaks esitati kategoorias “muu” 63 ideed.
Enim ideid laekus Tallinnast (149) ja Harjumaalt (42), Tartust ja Tartumaalt kokku 38 ning Pärnust ja Pärnumaalt kokku 10 ideed. Tubli sammu edasi võrreldes möödunud aastaga tegid maakondade lõikes Järvamaa 8 (eelmisel hooajal 4), Raplamaa 7 (4), Ida-Virumaa 6 (2), Läänemaa 6 (2) ideega. Linnukese sai kirja ka Valgamaa, kust laekus tänavu 2 ideed (eelmisel aastal 0). Lääne-Virumaalt esitati 7, Viljandimaalt 5, Põlvamaalt 4, Võrumaalt 2 ja Saaremaalt 1 äriidee. 13 idee puhul oli maakond määratlemata.
Haridusasutustest märgiti 54 korral Tartu Ülikooli (eelmisel aastal 42), 51 korral Tallinna Tehnikaülikooli (44), 18 korral EBSi (14) ja 8 korral Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainorit.
Laekunud ideedele annavad veebikeskkonnas esmase hinnangu valdkondlikud spetsialistid, investorid ja ettevõtjad. Moodustunud pingerea alusel selguvad need 100 meeskonda, kes pääsevad 15. ja 16. novembril esitlema oma ideed žürii ees pääsemaks 40 parema hulka. Tänavu novembrist kuni tuleva aasta jaanuarini toimub intensiivne arenguprogramm 40 paremale ideele, mille järel žürii valib meeskonnad, kes kevadel ETV eetris 50 000-eurose auhinnafondile pretendeerivad.
EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB ning suurtoetaja Nortal. Konkursi meediapartner on arileht.ee ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Ajujahi toetajate hulka kuuluvad: Advokaadibüroo Borenius, Buildit, Deloitte, EBS, Levira, Nasdaq Tallinn, Pärnu, Solaris, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus, Tehnopol, Ülemiste City.