Loomeettevõtete maailmameistrivõistlusel võidutsesid suurte probleemide lahendajad
Taanis peetud Creative Business Cup 2016 peaauhinna, 15 000 eurot ja 18 000 euro väärtuses aastase liikmelisuse tipptasemel koolitusi ja konverentse pakkuvas Styluses. võitis suurlinnade õhusaaste probleemile lahendust pakkuv Green City. Projekt oli välja töötanud süsiniku ja lämmastikuühendeid neelava samblaga kaetud arhitektuurilise lahenduse, mis asendab 275 puud.
Teise koha saavutas Hiina noormeeste visualiseeritud kitarriõppe projekt Poputar ning kolmanda suurlinnade parkimisprobleemile lahendust pakkuv mootorratta ja auto hübriidi välja töötanud City Transformer.
Kaks tihedat päeva olid täis uusi ideid, kohtumisi, võistluspinget, oma toodete tutvustamisi, võidurõõmu, pettumusi ja heureka-hetki. Rahvusvahelise žürii ees oli vaja tõestada enda projekti uudsust ja jätkusuutlikkust, lisaks otsida projekti jaoks olulisi inimesi, käia investorkohtumistel ja korjata ideid teistelt osalevatelt ettevõtetelt. Kõige olulisem oli tähelepani köita.
Meie ettevõtteid toetas ja poliitikakujundamise debatil osales Eesti rahvusliku võistluse patroon, europarlamendi saadik Kaja Kallas. Lisaks tulid kaasa elama ja moraalselt toetama Eesti suursaadik Taanis Märt Volmer koos abikaasa Ave Volmeriga ning Maarja Pehk BuildIt kiirendist.
„Creative Business Cup võistlus näitab, kui palju on maailmas häid ideid ja uusi nägemusi probleemide lahendamiseks, kui olla loovad ja vaadata olemasolevatest raamidest kaugemale. Euroopas ja ka Eestis on palju andekaid inimesi, kelle potentsiaali tuleb ära kasutada. Võistlusel tuleb välja lisaks veel üks element, mis on eduks hädavajalik – mitte ainult ei pea sul olema hea idee, vaid sa pead olema võimeline ka selle idee selliselt esitada, et see teiste hulgast esile tõuseks. Seega on vaja arendada turundamise oskusi ja julgust oma ideed müüa,“ kommenteeris Kaja Kallas võistlust.
Ühtekokku astusid võistlustulle 60 riigi esindajad, lisaks näitasid oma tooteid veel mitmete riikide rahvuslikes voorudes teise ja kolmanda koha saavutanud ettevõtted ning lisaks rahvuslikele esindajatele võistlesid teemavõistlustel veel 22 projekti. Eestit esindasid kõige lihtsamat 3D modelleerimise rakendust pakkuv 3DCreationist, Sprayprinter, millega saab suurtele pindadele kasvõi oma fotosid telefoni äpi ja seadme abil printida ning lastele tegelusraamatuid loov Höp Play.
„Peamine väärtus, mida saime, oli teiste riikide ettevõtjatega kohtumine – mõistmine, miks nemad ettevõtteid teevad, kuidas maailma näevad ja seda kõike loovettevõtete kontekstis,“ ütles 3DCreationisti juht Kristjan Järvan. Höp Play juht Kadre Spitz lisas, et kuna CBCle on kogunenud loovettevõtted rohkem kui 60-st riigist, on seal kohal meeletu kompetents ja kogemustepagas. „Ise aktiivne olles, saab sellest üritusest hea inspiratsioonisüsti, erinevaid ideid oma ettevõtte arendamiseks ja kindlasti olulisi kontakte,“ rääkis ta.
Järgmine Creative Business Cup peetakse 2017 aasta novembris, rahvuslikud eelvoorud algavad aga juba kevadel.
Võistluse Eesti eelvooru organiseeris Creative Business Cup´i Eesti ametlik partner Loov Eesti. Võistlusel osalemist toetas EAS Euroopa Regionaalfondi vahenditest.