BrewHouse – loominguline äriarendus Göteborgis

09. oktoober, 2013

goteborg-brewhouse-650x350Septembrikuus külastas Loov Eesti meeskond Göteborgis vanasse pruulikotta ehitatud loomingulist keskust, mis ilmselgetel põhjustel kandiski nime BrewHouse. Kohalike seas hästi tuntud suuremõõduline hoone mahutab endas inkubaatorit, pop-up kontoripindu, konverentsiruume, kontserdi- ja teatrilava, helistuudioid ning restorani.

BrewHouse kirjeldab ennast kui avatud klastrit, mis on suunatud erinevas etapis ideedele, inimestele ning kultuuri ja loomemajanduse ettevõtetele. Keskus on loodud Business Region Göteborgi poolt, mis on kaudselt linnale kuuluv mittetulundusühing ning tegeleb ärikeskkonna elavdamisega kõigis 13-s linnaosas.

Kinnisvara, mis on mõeldud inimestele

Inkubaatori projektijuhi Marie Alseri sõnul on pruulikoda üks suur kontaktvõrgustik, kus päeval tehakse äri ning nädalavahetusel lahutatakse meelt. “BrewHouse ei ole ainult tõsine töökeskkond, vaid ka tuntud kohtumispaik ja näitusepind. Oleme sponsorite abiga siia ehitanud suurepärase keskkonna kontserdite, teatrietenduste või konverentside korraldamiseks. Siin ruumides saavad alustavad tegutsejad ennast väiksema riskiga publiku ees proovile panna ning samas on see meie jaoks võimalus lisatulu teenida. Argument, et meil korraldatud ürituse tulu läheb alustavatele loomeettevõtetele parema keskkonna loomiseks, on ka teiste sektorite ettevõtete jaoks väga positiivne,” rääkis Marie.

Rääkides pop-up kontoripindu kasutavatest väikeettevõtjatest, on pilt kirju. “Meie juures paiknevad ettevõtted ja vabakutselised tegelevad väga erinevate põnevate loomevaldkondadega nagu arhitektuur, disain, film, foto, mängutööstus, kirjandus, turunduskommunikatsioon, meedia, mood, muusika, toit, lavakujundus, turism, või elukeskkonna kujundamine,” selgitab Maria. Täna on lisaks inkubaatori programmis osalejatele pruulikojas keskeltläbi 70 rentnikku.

Suunanäitajad talentidele 

Inkubaatori programmi saab Göteborgis konkursiga – nimelt korraldatakse seks puhuks loomunguliste ideede võistlus My Mission. “Alates 2007. aastast on meile esitatud umbes 2000 erinevat äriideed. Žüriisse kuulub meil 17 kohtunikku, kusjuures peakohtunik on oma erialalt bassimängija. Ühte võitjat konkursil ei ole, vaid anname välja mitmeid eriauhindu,” rääkis Marie.

Inkubatsiooniprogramm on BrewHouse’s kolmeetapiline. “Eelinkubatsioon nimega Create Speed kestab meil 16 nädalat, mille jooksul aitame ettevõtetel või idee autoritel välja selgitada enda peamised väärtused ning enda kontseptsioon lahti mõtestada. Programm on küll tasuta, kuid nõuab kindlasti põhjalikku aja panustamist. Eelinkubatsiooni jooksul selguvad tavaliselt need piirid mille raames ettevõtja tegutseb,” rõhutas Marie korraliku analüüsi tegemist enne ettevõtluse põhjalikku alustamist.

“Teine etapp kannab meil nime Create Focus, kus arendame toodet või teenust edasi, testime turgu ning seame paika müügisihid. Praegu on prgrammis meil 23 ettevõtet. Kõiges on inkubantidele abiks mentorid, töötoad toimuvad umbes kord kuus,” selgitas Marie ja lisas, et selles etapis tekib tavaliselt vajadus ka tööpinna rentimiseks. BrewHouse takseerib ühe töökoha eest täna 595 SEKi. “Viimane etapp kannab nime Create Flow ning on keskendunud jätkusuutlikule ettevõtlusele nign stabiilsuse saavutamisele.

Selleks, et noored talendid Göteborgis kaduma ei läheks, korraldab BrewHouse regulaarselt koos toetajatega talendiotsinguid mis on sisuliselt katalüsaatoriks muusikas ning ka teistes loomevaldkondades. “Meie korraldatavad projektid uute talentide avastamiseks on suunatud eelkõige noortele, kes oma karjääri alles planeerima hakkavad. Talentidel on võimalus oma muusika või muude oskustega meie abil avalikkuse ette tulla ning sparringupartnereid leida. Meil on ju olemas keskkond, vahendid ning eelkõige soov kohalikke talente aidata ning avalikkuse ette tuua,” võttis Marie kokku.

Rootsi keele oskajad saavad BrewHouse tegemistega ennast kurssi viia kodulehel http://www.brewhouse.se/