Pesulooja Kriss Soonik: väikse eelarvega võib teha suuri asju
Ta on end ise Londoni moe- ja riideäris üles töötanud ning tema loodud pitspesu, veluurist hommikumantleid, õhulisi pluuse ja sukahoidjaid müüakse 15 riigi butiikides. Selle andeka noore eestlase looming on jalad nõrgaks võtnud Bondi-tüdrukul ja teistelgi Hollywoodi staaridel. Saame tuttavaks – Kriss Soonik.
Räägid Turunduskonverentsil pesufirma turundamisest. Millised on põhilised teemad, millele keskendud ja kellele võiks Sinu ettekanne enim huvi pakkuda?
Loodan, et minu lugu inspireerib inimesi nägema laiemat pilti. Uskuma, et õigete inimestega meie ümber on isegi väikse eelarvega võimalik luua rahvusvaheliselt toredaid ja silmatorkavaid asju.
Omanimelise pesufirma loojana oled täna kahes rollis – Sinu vastutada on nii toote loomine ja arendamine kui turundus. Mida selline rollide ühtesulamine reaalsuses tähendab?
Mulle väga meeldib see, et näen meie kollektsioone mitmel eri tasandil. Kui üks kollektsioon jõuab lõppkliendini, siis järgmist kollektsiooni esitleme hulgikliendile ja kolmandat juba disainin. Reaalsuses tähendab see aga seda, et kogu aeg on vaja midagi luua. See vajab korralikku distsipliini ja organiseeritust. Loovus ei tule sellise tempo juures niisama, mis tähendab, et peab oskama ennast lõdvaks lasta, et mõtted jälle lendama hakkaks. Kohtumised inspireerivate inimestega üle maailma aitavad alati.
Oled eelnevalt töötanud Agent Provocateur’is ja Madame V’s, kus loome- ja turundustöö on selgemalt eristatud. Millised on suuremas meeskonnas töötamise peamised erinevused võrreldes Sinu tänase argipäevaga ning millised on ühe ja teise töökorralduse eelised?
Ma arvan, et peamine suuremas meeskonnas töötamise eelis on see, et sul on alati keegi, kes teab ümberringi toimuvast sama palju kui sina või loodetavasti ka rohkem. On, kellega asju igapäevaselt arutada. Aga olen endale leidnud mentoreid eri valdkondadest, kellega aeg-ajalt suhtlemine aitab jälle selge suuna kätte. Samas võib see olla ka suurte meeskondade miinuseks – kui on liiga palju arvamusi, siis ei pruugi ka asjad kuhugi jõuda ning jäävad tühistel põhjustel venima.
Hiljaaegu saime uhkusega lugeda, et Sinu disainitud toppi kandis FHMis viimane Bondi-tüdruk Bérénice Marlohe ning meediakajastustest meenub teisigi staare, kes kuuluvad Sinu loomingu austajate sekka. Ilmselt on selliste uudiste taga ikkagi järjepidev ja teadlik turundus- ning PR-töö, mitte juhuslik õnn?
Õnne on selleks kindlasti vaja, aga sellise õnnemomendini viib tõesti ainult järjepidev ja teadlik PR-töö. Pressinäidiseid saadame välja kogu aeg, vähesed neist jõuavad aga ajakirjadesse. Disaineritel on sellest raske aru saada, aga siin tuleb kasuks minu eelmine töökogemus turunduses, kus ma nägin, mis töö iga ajakirja saamise taga on. See tegi mind realistlikumaks ja vähem kärsituks. Kuigi vahel ajab natuke hulluks küll, kui aeglaselt asjad liiguvad.
Kriss tutvustab pitsunelmate tegelikkust 16.-17. maini toimuval Pärnu Turunduskonverentsil. Täpsemalt saab konverentsi programmiga tutvuda kodulehel.
Allikas: Pärnu Konverentside veeb