Kui sa ei ole odavaim pakkuja turul, siis läheb sul vaja disainjuhti.
“Kui sa ei ole odavaim pakkuja turul, siis läheb sul vaja disainjuhti,” arvab Disainikeskuse juht Jane Oblikas. Loe edasi »
Disainjuht on inimene, kes vastutab ettevõtte eristuvuse ja väärtuspakkumise eest. Tal on visioon, ta töötab välja strateegiaid ja juhib arendustegevust, võitleb kasutajamugavuse eest ja võtab vastu disainiga seotud otsuseid erinevatel juhtimistasanditel turundusest tootearenduseni.
See inimene ei pea olema disainer – tihti võtab disainijuhi rolli juht või omanik- aga tal peab olema võimalus langetada strateegilisi otsuseid juhatuse tasandil.Just selliseid inimesi koolitasime disainijuhtimise Meistriklassis, kus osalesid nii disainerid kui ettevõtte juhid.
Disainijuhtimise all mõistame me olukorda, kus ettevõttes tehakse teadlikult disainiga seotud otsuseid ja juhitakse disainiga seotud protsesse. Disainjuhtimist eristab tavapärasest juhtimisest disaini väärtuste ja protsesside mõistmine, oskus juhtida loovaid arendustegevusi ja visuaalse keele kirjaoskus*. Disainijuhi roll on tagada, et ettevõttest turule paisatud teenus või toode erineb olulisel määral konkurentsist ja seda on lihtne ja mugav kasutada. Tundub elementaarne, kuid reaalne elu näitab, et kui 80% ettevõtetest arvab, et loovad kõrget väärtust ja pakuvad eeskujulikku teenindust, siis ainult 8% nende klientidest nõustub selle väitega.
Disainijuhi roll on seda olukorda muuta. Disaini on vaja investeerida, kuid see toob raha ka tagasi. Mugavama, kiirema teenuse või käepärasema toote eest oleme me nõus rohkem maksma, me eelistame neid konkurentide omale. On tõestatud, et iga disaini investeeritud euro toob kasumina 4 eurot tagasi.
Usun, et igas ettevõttes on disainijuht olemas, aga ta ei ole teadlik oma potentsiaalist ja tema rolli ei osata väärtustada.
Leidke endas (või oma ettevõttes) üles disainijuht!
*raamatust “Kuidas leiutada jalgratast, Disainimeelselt ettevõtlusest”
Veel Disainjuhtimise Meistriklassist siin: Disainjuhtimine murrab Eesti ettevõtetesse