Creative Business Cup tõi Kopenhaagenisse säravad loomeettevõtjad üle maailma
“We Want Cinema!” Sellise loosungiga projekt Hollandist võitis esmakordselt ülemaailmselt toimunud loomeettevõtete konkursi – Creative Business Cup 2012. Konkursist võttis osa ka Eesti projekt Jomybooks.
Esmaspäeval, 12.novembril kogunesid Kopenhaagenisse loomeettevõtjad üle maailma. Global Creative Business Cup konkursil osalemise üleskutsega oli liitunud 23 riiki, kellest kaugemad külalised olid tulnud Brasiiliast ja Malaisiast. Esindatud on enamus Euroopa riike ja nende hulgas ka Eesti.
Esimese rahvusvahelise Creative Business Cup võistluse tase oli kõrge
CBC toimus kolmandat korda, kuid esmakordselt oli tegemist rahvusvahelise konkursiga. Igal konkursil osaleval riigil oli võimalus finaalvõistlusele välja panna üks esindusprojekt. Loov Eesti valikul ning EASi ja Kultuuriministeeriumi toetusel sai võimaluse konkursil osalemiseks 2011/2012 Ajujahi finalist JomyBooks. JomyBooks on internetikeskkond lasteraamatute kirjastamiseks ning juba täna on võimalik läbi loodud keskkonna oma looming lasteraamatuks vormida. Tänavu Eesti projekt veel auhinnalisele kohale ei jõudnud, kuid saadud kogemust hindas projektimeeskonna liige Ingmar Vali väga kõrgelt.
Konkusi finaalil osales Taani kroonprints Frederik, kes pidas loomejandust toetava sõnavõtu ja andis võitjatele üle auhinnad. Konkursil kolmanda koha võitjaks kuulutati Norra projekt Rainmakers, vihmamantlid Bergeni vihmaperioodiks, mida müüakse kaubamärgi Norwegian Rain all. Teise auhinna võitis projekt nimega Greenbo, Iisrealist. Tegemist on innovaatilise, disainitud lillepotiga rõdudele. Greenbo on 2012 aastal auhinnatud Reddot disainiauhinnaga.
Peapreemia ja Creative Business Cup võitjaks kuulutati projekt “We Want Cinema !”– Hollandist. Filmivaldkonna spetsialistidest koosneva meeskonna ideeks on läbi veebikeskkonna suurendada kinokülastajate arvu ja tõsta ausse unustatud filme. Valides internetist oma lemmikfilmi ja valikust kõige sobivama kinosaali saad korraldada omal valikul filmisündmuse, kuhu kutsuda nii oma sõpru, kui ka suuremaid kogukondi.
Praktiliste seminaride praktilised näited
Kogemuste pagas ja teadmised kogunesid Kopenhaagenis tänu korraldajate poolt oskuslikult kokku pandud programmile, kus astus üles visonääre, teadlasi, praktikuid, kes jagasid oma teadmisi ja kogemusi loomeettevõtlusest.
Kolme päeva jooksul toimusid pitchingu sessioonidega vaheldumisi osalejatele põnevad seminarid. Väga ausa vaate loomemajanduse arengusse ja tuleviku perspektiividesse andis John Newbigin (Creative England), kes on ka eestlastele varasemalt tuntud esinejana Pärnu Juhtimiskonverentsilt. Oma ettekandes tõi ta praktilisi näiteid, riikide uuenenud poliitikast, kus tehakse väga suuri investeeringuid loomemajandusse, muuhulgas ka taristu väljaehitamiseks. John Newbigin rõhutas, et otsustajatel on kindel veendumus, et just loovus ja loojate potentsiaali kasutamine aitavad tulevikus edukamalt suunata innovatsiooni ja majanduse arengut.
Kindlasti on märkimisväärsed suurima ja kiire majanduskasvuga riigi Hiina viimasel ajal tehtud otsused loomemajanduse suunal, millele juhtis tähelepanu ka Taani kultuuriminister Uffe Elbak.
Äärmiselt praktilise sisuga seminari korraldas FAME (Facilitating Access and Mobilisation of European finance for growth of creative industries), mis tegeleb loomemajanduses väga valusa teema – loomeprojektide finantseeerimise probleemile lahenduste otsimisega. FAME sessioonis esinesid mitmed eksperdid, koolitajad, äriinglid, konsultandid Saksamaalt, Itaaliast, Taanist ja mujalt. Nõuandeid ja soovitusi jagati loomeettevõtjatele eesmärgiga õpetada kuidas oma idee projektiks vormida, seda tutvustada ning kuidas investorite tähelepanu eest võidelda.
Jasper Bouwsma (Saksamaalt) rõhutas ärimudeli olulisust tuues näitena Osterwalderi ärimudeli õpetamisel tihti esitatavat küsimust: Mis maksab kilo kohvi? Kas 5 eurot, kilose pakina või Nespresso kohvi kapslid, kus kohvi kilo hinnaks kujuneb 92 eurot! Siit siis selge vastus, et toote hind ja seejuures ettevõtmise tulu sõltub ärimudelist.
Äriingel Luigi Amati Itaaliast tuletas võistlejatele meelde, et investorile on iga projekti juures kõige olulisem projektimeeskond ja selle võimekus. Tema kogemuse põhjal saab tugev meeskond hakkama ka nõrga idee ellurakendamisega, kuid nõrga meeskonnaga ei suudeta pingutustele vaatamata ka täiesti suurepärast ideed tööle panna.
Järgmine aasta uuesti!
Konkursi peakorradaja Rasmus Wiinstedt Tscherning, Taani Kultuuri- ja Elamusmajanduse keskusest (Center for Cultural and Experience Economy) oli igati rahul konkursil osalenud projektide hulga ja kvaliteediga ning kinnitas, et võistlus tuleb ka järgmisel aastal.
Loov Eesti tänab korraldajaid ja lubab omalt poolt, et üks loomemajanduse projekt Ajujaht 2012/2013 konkursilt saab kevadel meie poolt eripreemiana võimaluse osaleda järgmise aasta Creative Business Cup finaalis.
Loov Eesti soovib omalt poolt JomyBooks projektile edu ning hoiame teid kõiki ka edaspidi nende tegemistega kursis
Kopenhaagenis käis Eva Leemet
Vaata CNC ülevaatlikku uudislõiku