Tasuta suurkonverents MELT viib kokku ettevõtjad ja loovisikud
Ettevõtjaid ja loovisikuid vastandavaid stereotüüpe kohtab palju. “Ärimehed on ainult kasumi peal väljas ja ei taha disaini peale kulutada!” “Disainer kujundas meile toote, mis on küll ilus, aga väga ebamugav kasutada!” Kas kõlab tuttavalt?
Vahel võib nendes ütlemistes olla ka terake tõtt, aga kahtlemata on just loovisikute panus see, mis annab toodetele/teenustele tõelise lisaväärtuse ja muudab nad eristuvateks, ning ettevõtja jaoks kasumlikeks.
7.juunil toimub Tallinnas Kultuurikatlas ligi 50 esinejaga foorum MELT, kuhu on oodatud osalema enam kui 600 ettevõtlushuvilist. Suurürituse eesmärk on tuua kokku loomemajanduse ja teiste valdkondade esindajad tõestamaks praktilistele näidetele toetudes, et erinevate valdkondade ühendamine võib luua innovaatilist kvaliteeti. Viies temaatilises paralleelsessioonis toimuvad ettekanded keskenduvad loovuse ja äri koostöö tulemuslikkusele väärtuse loomisel.
MELTi raames võetakse vaatluse alla mitmeid erinevaid valdkondi, käsitlust leiab muuhulgas toote- ja pakendidisain. Skandinaavia suurima piimatööstuse Arla kategooriajuht Anna Giersberg räägib pakendidisaini olulisusest. Arla jaoks on üks olulisemaid printsiipe tarbija kaasamine igas tootearenduse staadiumis. “Me kaasame tarbijad toote arendusprotsessi kohe algusest, et testida erinevaid kontspetsioone. Meie edu alus on tiimitöö: tootja, disainer ja kliendid on kõik olulised,” räägib Anna Giersberg.
Kui Arla jaoks on kõikide osapoolte kaasamine juba tavaks saanud, siis IT maailmas on seda praktiseeritud endiselt liiga vähesel määral. Tieto Estonia arendusjuht Heiti Mering räägib, et IT-sektori põhiprobleem on sageli ilmetuna teostatud lahendused, mis on klientidele ebamugavad kasutada.“ Süsteeme arendades ei ole protsesse läbi mõeldud kasutaja mugavust arvestades. Üldistades väidan, et palju on tehniliselt häid lahendusi, aga loovusest on puudu jäänud.”
Ka e-kaubanduses on disaini roll määrava tähtsusega. Eesti ühe juhtiva veebidisainiga tegeleva ettevõtte Fraktal juhtiv disainer Tajo Oja räägib MELTil sellest, kuidas disaineritega koostööd alustades on juba alguses mõttekas ja kasulik selgeks rääkida piirid ning ootused, mitte hakata kohe uut logo või veebilehte tegema. Oja rõhutab, et “disain on ennekõike inimeste vahelisel suhtlusel tuginev äri.”
Tasuta suurfoorumil esinev Soome disainer, end “sulandumismeistriks” nimetav Miika Leinonen räägib sellest, kuidas kirg ja usalduse loomine aitavad edu saavutada. Miika arvab, et inseneride jaoks on sageli häbiasi tunnistada, et nad teevad midagi emotsionaalselt, kirega. „Loovisikute ülesanne on inseneride töösse seda hädavajalikku kiremomenti lisada. Andumus ja usaldus käivad koos. Sa ju usaldad inimesi, kes teevad oma tööd tulihingeliselt. Ja sa tahad teha koostööd inimestega, keda usaldad.” Miika tunnistab, et siiski on Soomes ja Eestis raskusi kire välja näitamisega. Ta rõhutab vajadust seda õppida ja olla selles osas julgemad ning avatumad.
Loovisikute abil ettevõtluse arendamisest ning kasumlikkusest räägivad 7. juunil MELTil veel Proeksperdi juht Marko Sverdlik, edukalt eksportiv disainer Jaanus Orgussaar, PERHi kommunikatsioonijuht Hede-Kerstin Luik, Tallinna Peatänava projekti koordinaator Tiit Sild, World Expo Milano Eesti esinduse juht Andres Kask, Eesti teatrit eksportiv produtsent Gerli Tiganik, jpt
MELTil osalejad õpivad, kuidas erinevad valdkonnad on loomeettevõtetega koostööst kasu saanud ja seeläbi oma äri edendanud. MELTi raames toimub tänavu ka Disainibuldooseri lõppvoor.
MELTi korraldab Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid koostöös Tallinna Ettevõtlusameti, Tallinna Kultuurikatla, Eesti Disainikeskuse, Loov Eesti, Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindusega Eestis ja EAS-iga.
Tutvu programmiga ja pane ennast juba täna kirja, sest kohtade arv on piiratud: www.melt.ee