FreshEst näitas Berliinis edukalt Eesti disaini

23. oktoober, 2012

FreshEST-310. oktoobril tutvustas Eesti Disainikeskus ekspordiprojektiga FreshEst Eesti disainerite värsket loomingut. Esimene FreshEst tõi kokku hulgaliselt disainieksperte ja meediat.

10. oktoobril Berliinis toimunud FreshEsti kontseptsioon on lihtne – Eesti disainerite loominguga kutsutakse tutvuma kohalikke disainiärisid, disainieksperte ja meediat. 10. oktoobri õhtuks kujundati Lux-Eleven katusekorterist ainulaadne showroom, kuhu sobitati sisekujundaja Katrin Emmuse abiga viie Eesti disaineri looming.  Oma tooteid esitlesid koha peal pesudisainer Kriss Soonik, äsja Noore Disaineri SÄSI auhinnaga pärjatud high-tech-lahendusi kasutav tekstiilidisainer Kärt Ojavee, värske NORR11 laureaat tekstiilidisainer Mare Kelpman, rõivadisainer Kristina Viirpalu ning MOOKI vaibakollektsioonide loojad Annike Laigo ja Merilin Kruusel. Ürituse avas disainineemalise kõnega Eesti suursaadik Saksamaal Dr. Kaja Tael.

Ürituse avanud Eesti suursaadik Saksamaal, dr. Kaja Tael rõhutas, et saatkond hindab kõrgelt võimalust Eesti loomemajandust tutvustada. “Eesti on Saksamaa jaoks täna pigem eksportturg, üks paljudest Ida-Euroopa riikidest. Kuid miks mitte kujundada Eesti mainet just läbi suure potentsiaaliga loomemajanduse? Eriti meeldiv on esile tõsta Eesti disaini, sest just disainil on Eestis väga sügavad juured. Tänapäeval teeb Eesti disain endale nime näiteks Müncheni ehtenäitusel Schmuck, aga unustada ei saa Tallinna mööblimessi kui Balti riikide ainsat, disainipäevi ja moefestivali,” rääkis Tael oma pöördumises.

FrestEst_BerlinHuvi Eesti disaini vastu oli suur, mida näitas küllaltki suur kohaletulnute arv. “Kindlasti nõuab sedalaadi ettevõtmine suuremat panust, kuid kaasates kohalikke koostööpartnereid õnnestus meil kohale kutsuda enam kui 70 disainieksperti ja meedia esindajat,” rääkis FreshEsti projektijuht Sirli Nõmm.

Korraldajate rõõmuks oli kohal enam kui kümme Saksa meediaväljaannet, sh. mitmed elustiili-, arhitektuuri ja moeajakirjad ning blogijad. “Näiteks oli meie tegemistest huvitatud päevaleht Handelsblatt ning kohal olid ka  Quality Magazin, Lufthansa Magazin, OE Magazin, Top Magazin jt,” rääkis Nõmm.

Kohal olid ka mitmed sisekujundajad ning poodide esindajad. “Kriss Sooniku pesu oli kohale meelitanud lausa kolm Berliini eksklusiivse pesupoe esindajat,” märkis Nõmm.

FreshEsti üks peamisi eesmärke on leida Eesti disainerite loomingule uusi müügikanaleid ja kujuneda head Eesti disaini tutvustavaks kaubamärgiks.  “Usume, et Eesti disain on väga kvaliteetne ja valmis uutele turgudele liikuma. Kindlasti on suur roll mängida disaineril endal- tuleb olla ise aktiivne ning kontakte luau. Hetkel käivad läbirääkimised järgmise ürituse korraldamiseks Hamburgis aastal 2013,” lisas Nõmm.

Vaata lisaks https://www.facebook.com/FreshEstFocus