Tunnustatud eesti disainiprofessionaalidelt ilmus raamat disaini rollist ettevõtluses
11. oktoobril esitletakse esimest eesti disainipraktikute poolt kirja pandud eestikeelset raamatut disaini rakendamisest ettevõtluses. Raamatu “Kuidas leiutada jalgratast?” autorid on erinevate disainivaldkondade esindajad, kes tegutsevad nii disainerite kui ettevõtjatena – Ruth-Helene Melioranski, Martin Pärn, Lylian Meister, Janno Siimar ja Ionel Lehari.
„Oma ala tipud viivad disainiprotsessi kirjeldades kokku isiklikust vaatenurgast kogetu maailma praktikatega. Kaardistades disaini kasutuse piire ning valgustades võimalusi, otsime me universaalseid tõdesid, mida argises olelusvõitluses ellu rakendada,“ avab raamatu tausta üks autoritest Ruth-Helene Melioranski. „Leitu ja loodu põhjal ehitatakse disainerlikul moel toimivaid mudeleid, leidmaks mõtteselgust ettevõtluses – seda nii tellija kui pakkuja silmade läbi,“ täiendab Melioranski.
“Kaante vahele on koondatud materjal, mis puudutab eri tegevusaladega inimesi ja võimaldab tajuda nende tegevuste tihedat seotust, sõltuvust ja vastastikust vajalikkust,” selgitab EKA tootedisaini osakonna juhataja professor Heikki Zoova. “Raamat on kindlasti kohustuslik õppematerjal disaineritele, inseneridele ja tootmisjuhtidele,” täiendab Zoova.
Teekond läbi disainiprotsessi jaguneb kolme peatükki, viies lugeja läbi idee sünni, arenduse ja turule maandumise faasi. Tootedisain, strateegia ja turundus on eduka majanduse kolm hädavajalikku vundamendikivi, mida peaksid mõistma ka lugejatest ettevõtjad ja juhid. Raamat keskendub muuhulgas küsimustele, nagu: kuidas on ettevõtlus ja disain omavahel seotud on? Kuidas disainist kasu lõigata? Kuidas luua seninägematut, ent kauaoodatud toodet? Kuidas valmis tootega jõuda läbi meediamüra õige sihtgrupini?
“Ladusas, lugejaga dialoogi pidavas keeles kirjutatud tekste täiendavad kohalikud näited, mis peaksid kõnetama ja inspireerima Eesti ettevõtteid disaini kasutamises potentsiaali nägema,” kommenteerib Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas.
Lisaks algteadmistele disaini tellimisest käsitletakse raamatus ka disaini rakendamise võimalusi ettevõtte strateegilisel juhtimistasandil ning tutvustatakse uuemaid suundmusi disainis, et innustada Eesti ettevõtteid disaini rakendama. Raamatu lõpust leiab praktilisi nõuandeid disainipartneri valikuks, konkursside läbiviimiseks ja eelarve planeerimiseks.
“Raamat teeb disainilahenduste tellimise selgemaks ja lihtsamaks, olles praktiliseks abivahendiks ettevõttele, kes soovib rakendada disaini teenuste, toodete või kaubamärkide arendamises,” selgitab EASi ettevõtete võimekuse divisjoni ekspert Anu-Maaja Pallok.
Raamatu esitlus leiab aset neljapäeval, 11. oktoobril kell 18.00 LHV kontoris (Tartu mnt.2).
Raamatu andsid välja Eesti Disainikeskus ja Eesti Kunstiakadeemia.
Raamatu väljaandmist toetasid EAS läbi Euroopa Sotsiaalfondi vahendite ja Kultuurkapital.
Eesti Disainikeskuse asutasid 2008. aastal Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Tehnikaülikool, Eesti Disainerite Liit ja Eesti Disaini Instituut eesmärgiga edendada disainivaldkonda, koguda ja vahendada disainialast infot ja teadmisi ning suurendada disaini rolli Eesti ettevõtluses ja avalikus sektoris.
Eesti Kunstiakadeemia on Eesti ainus kunsti-, disaini-, arhitektuuri- ja kunstikultuurialast kõrgharidust andev avalik-õiguslik ülikool, mis on katkematult tegutsenud 1914. aastast. Eesti Kunstiakadeemia pürgib visuaalkultuuri valdkondades juhtivaks rahvusvaheliseks kompetentsikeskuseks. EKA tegeleb peale aktiivse õppe-ja teadustöö ka loometööga ning pakub Avatud Akadeemia kaudu taseme- ja täiendkoolitust.