Loov Eesti tootearenduskeskkond PESA alustab teist hooaega
Eesti ainus virtuaalne tootearenduskeskkond Loov Eesti PESA alustab teist koolitusperioodi 16 uue tooteprojektiga. Tuntud koolitajate ja mentorite toel on programmi eesmärk perioodi lõpuks tooted poelettidele aidata.
Loov Eesti algatatud tootearendusprogramm PESA alustab teise koolitusperioodiga, pakkudes nõustamist nii tootearenduse, turunduse, disaini kui ka ärikorralduse valdkonnas. Uusi tooteprojekte võeti vastu 16. Sama arv projekte lõpetas edukalt kevadel esimese PESA lennu.
Sel korral kandideeris PESA tootearendusprogrammi 53 tooteprojekti üle Eesti. “Kandideerinud projektide tase oli ka seekord väga ebaühtlane. Lähtusime valikut tehes printsiibist, et projektide tase oleks võrreldav ning toode omaks ka ekspordipotentsiaali. Vastuvõetud projektid olid pärit Tallinnast, Viljandist, Avinurmest, Valgamaalt ning isegi Londonist. Kuna eelmise lennu osalejate sõnul oli kõige vajalikum just ettevõtluse korraldamist puudutav teave, paneme seekord enam rõhku just ärikorralduse koolitusele,” rääkis Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet.
PESA tootearendusprogrammi juhendavad tuntud koolitajad Anu-Mall Naarits (Eesti Marketingi Instituut), Indrek Maripuu (Arendussahtel) ja Sixten Heidmets (EKA).
Projektimeeskondadele on toeks personaalsed vabatahtlikud mentorid Tiina Liitmäe, Margo Allik, Inga Kalvik, Irina Talviste, Elen Eva Maria Arike, Aavo Kokk ja Maarja Pehk.
Aasta kestev programm koosneb viiest etapist ning programmi lõpuks on seatud eesmärk tooteid Eesti turul müüdavaks arendada ja omada eksporditurgudele sisenemiseks juba esimesi reaalseid kontakte.
Uute projektide hulgas on näiteks lemmuklooma toidunõud, disainrulad, tekstiil, valgustid, kardinad, jalanõud ning ka sotsiaalse mõõtmega projekt.
PESA projektid 2012: Nutikas Eesti Asi, E. Srauss, Projekt 0,72, Suzani, KAALdisain, MAKU, Kiriline, Rulasõit on Ajavõit, Kontuur, DePeDi, Goldmerk, Wilderness Dreams, k00d.ee ja Ene Raud.