Tallinn Music Week avalikustas konverentsikava. Tänavusteks fookusteemadeks on loome eksport ja ettevõtlusmudelite roll loovisiku karjääri arendamisel
Tallinna kultuuripealinna tiitli aastal arutletakse intensiivsemalt, kuidas läbi kultuuri ning loome laiendada efektiivselt riigi tuntust maailmas ning toetada turismi ja eksporti. Koostöös Briti Nõukogu ning Põhjamaade Ministrite Nõukoguga toimub 24. märtsil Rotermanni Keskuses „Creative Hotspots“ konverentsi raames avalik paneel, kuhu kogunevad kultuuripealinnade fenomeni ning tõhususe üle diskuteerima endiste kultuuripealinnade Liverpooli ning Esseni juhid. Arutelupaneeliga liituvad Tallinn 2011 väliskoostööde juht Elena Natale ning Turku organisatsiooni juhataja Cay Sevon. Teemaarendusega minnakse veelgi enam süviti reedesel TMW avasessioonil, kus loomevaldkonna seostest riigi maine ja käibega räägivad Islandi ja Soome muusikaekspordiorganisatsioonide juhid Anna Hildur Hildibrandsdottir ning hiljuti president Tarja Halonenilt Soome riigi tõhusa tutvustamise eest teenetemärgi vastu võtnud Soome muusikaekspordi edendaja Paulina Ahokas. Paneelil osaleb ka Euroopa Muusikanõukogu juhatuse liige, Euroopa talendivahetusprogrammi algataja ja Eurosonic ning Amsterdam Dance Eventi asutaja Peter Smidt. Eesti kultuuriürituste ja turismi seostest räägib Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu esimees ning Nordic Hotel Forumi juht Feliks Mägus. Vestlust juhib Kölnis paikneva loometööstuskonverentsi C’n’B Networks ja c/o Pop festivali juht Ralph Christoph.
Sellest, kuidas digitaalne revolutsioon on muutnud inimeste käitumisharjumusi muusika, filmide, telesaadete, kirjanduse ja kunsti tarbimisel, diskuteeritakse paneelil, mille avavad spetsiaalse presentatsiooniga kuulsad briti visuaalkunstnikud Jane Pollard ja Iain Forsyth, kes on korraldanud innovatiivseid digimeedia kampaaniad artistidele nagu Thom Yorke ja Nick Cave ning töötanud Tindersticksi, Gil Scott-Heroni ning mitme teise artistiga.
Konverentsi staar-külaline Petri Lunden, üks Euroopa mõjukamaid managere, kes juhib maailmakuulsate bändide Cardigansi, Europe’i ja Ace of Bace’i karjääre ning on ühe suurima Põhjamaade digitaalmüügi platvormi Phonofile asutaja, annab publikule tunnise intervjuu ning jätkab arutelupaneeli teemal, mida tähendab olla artisti manager. Diskussiooniga liitub teiste julgas Soome mõjukamaid managere Virpi Immonen, kes on juhtinud legendaarse glamrock bändi Hanoi Rocks karjääri ning tegeleb ka kodumaal hinnatud progerokibändiga Von Hertzen Brothers.
Laupäevane päev keskendub praktilistele teemadele – võimaluste üle muusikuid ja muusikaettevõtteid tulemuslikult toetada arutlevad artistikarjääri ja arenguga tegelevate organisatsioonide juhid Kanada Sõltumatu Muusika ühingust, Soome ja Ungari muusika ekspordikontoritest ning Hollandi valitsuse ekspordi valdkonna nõustaja. Päev jätkub Eesti muusika edulugusid ja kogemusi jagava aruteluga Metsatölli, Talboti, Pastaca, Svjata Vatra, Iirise ning Rulers of the Deep esindajate vahendusel ning jõuab pealelõunal autorite ja esitajate õigusi puudutava paneelini, kus esindatud on nii Eesti Autorite Ühing kui Eesti Fonogrammitootjate Ühing.
Tallinn Music Week konverentsi eesmärk on edendada loome- ja muusikaettevõtlust ning eksporti läbi väärtuslike kontaktide ja avatud arutelu. Osalema on oodatud kõik, kellele nimetatud teemad korda lähevad. Konverentsil saab osaleda delegaadipassiga, mille hinnaks on 20. märtsi südaööni 100 EUR ning esmaspäevast 120 EUR. Delegaadipass sisaldab eelis-sissepääsu ka Tallinn Music Week festivalile, mille raames astub 24.-26. märtsil üles ligi 150 erineva muusikastiili esindajast artisti. Info esinejate, ajakavade, registreerunud delegaatide jmt. kohta: www.tallinnmusciweek.ee
Seminarikava: http://www.tallinnmusicweek.ee/seminar.php
Lisa-info seminaripaneelide kohta:
Helen Sildna: helen@tallinnmusicweek.ee