Creative Business Cup’il osalejad viimistlesid oma tutvustusoskusi
6.-7. juunini kogunesid Creative Business Cup’il osalejad kolmest Balti riigist Lätti Siguldasse, et viimistleda oma oskusi rahvuslikes finaalides esinemiseks.
Kuigi enamik osalejaid oli ette valmistanud oma äriidee 30-sekundilise, 3- minutilise ja 10 minutilise tutvustuse, pani koolitaja Kenneth Agerholm juba osalejate omavahelise tutvumise ajal nad proovile, katsetades erinevaid kiirtutvustusvariante alates enda lühitutvustusest, selgitamisest „vanaemale“, millega tegu, kuni oma eluloo rääkimiseni ühe minutiga. Mis algul tundus lihtne, oli äkki üllatavalt teistsugune. Iga lühitutvustus (pitch) sai ka koheselt konstruktiivset tagasisidet teistelt osalejatelt.
Üheks Boosteri kasulikumaks osaks kujunes oma esitlustele konstruktiivse tagasiside ning soovituste saamine nii teistelt osalejatelt kui ka koolitajalt. „Polegi nii kerge fokusseerida oma esitlust just sellele, mida just see kuulaja kuulda tahab. Me teame ju oma projektidest kõike,“ kommenteeris Triin Mägi, kes tuli võistlema oma ökokosmeetikabrändiga Sõsar. „Sain aru, kellele seal räägin. Väga hea oli erinevaid esitlusvariante testida ja tagasisidet saada, milline variant töötab ja milline pole nii hea,“ lisas Marko Kiisa Aus Designist.
Palju selgemaks sai, mida investorid, kelle ees oma projekte tutvustatakse, ootavad. „ Investori huvi on lisaks loomingulisele lahendusele kindlasti äri, ehk kas su äriidee on skaleeritav, millised on arenguplaanid ja kui suureks see äri võib kujuneda, milline on selle turupotentsiaal,“ rääkis Kenneth Agerholm ja lisas, et kindlasti vaadatakse ka seda, milline on meeskond, kas nad on ise oma ideest innustunud, kui palju on konkurente ja kui kiiresti idee või toode areneb.
Julgustust ja häid nõuandeid said osalejad eelmisel aastal CBC lõppvõistlusel teise koha saavutanud Gigiblocks tiimilt:
- Harjuta oma esitlust kordi ja kordi, niikaua kui tead seda täht-tähelt ja une pealt peast;
- Puhka enne esitlust
- Pea meeles, et rahvusvahelisel võistlusel osaledes lähed juba globaalsele turule – ära mõtle liiga väikselt.
- Ole valmis ebameeldivateks küsimusteks
- Tehnika ei ole alati sinuga sõber, pead saama vajadusel ka ilma hakkama
- Unusta kogu oma tagasihoidlikkus – sa astud võimaluste saali ja see tuleb täiega ära kasutada. Suhtle!
Kui enne võistlust oli Gigiblocks müünud ca 200 oma toodet, laste papist mänguklotse, siis praegu ekspordivad nad 16 riiki ja juba selle aasta märtsiks oli kogu eelmise aasta käive kahekordistunud.
Baltic Boosteri eesmärk oli viimistleda pitchimisoskusi, saada ülevaade sellest, mis Kopenhaageni võistlusel toimuma hakkab, et end seal kindlamini tunda ja vajalikult ette valmistada, Muidugi, enne tuleb läbida kohalike võistluste tihe sõel.
Baltic Boosteri korraldas Läti Noorte Ettevõtluskeskus, Loov Eesti on CBC Baltic võrgustiku liige.
Crreative Business Cup (CBC) Estonia finaal toimub 16. juunil kell 14 Estonian Business Schooli aulas ja on avalik sündmus. Finaalis osaleb 10 võistkonda, kelle hulgast valitakse välja Eesti esindaja novembris Kopenhaagenis peetavale globaalsele võistlusele. Lisaks võitjale saab veel kaks äriideed võimaluse CBC programmis osaleda.