TeamLabi võitjaks osutus laste dushiiste

05. november, 2012

voitjad3.-4. novembril peetud tootearenduse-nädalaõpul tunnistati parimaks Anna Aleksejeva laste turvaliseks ja hügieeniliseks pesemiseks mõeldud dushiiste. Põnevaid projekte arendati teisigi.

Võidutöö näol on tegu Anna Aleksejeva EKA magistritööga. Toode on mõeldud 2-12 kuu vanustele lastele, lahendades avalikes basseinides, spades ning meditsiiniasutustes nii laste transportimise kui pesemise probleemid.

Sihtgrupiks on kõik lastevanemad, kuna toode lahendab igapäevase lapse pesemise probleemi. Idee on alustada turundust asutustest, liikudes edasi erakliendile. Materjalidevalikus kasutatakse hügieenilistele ning kergetele lahendustele, mis vastavad samas ohutus- ja turvanõuetele.

Võitja sai otsetee Ajujahi zhürii ette ning priipääsmed Helsingis toimuvale mainekale startup-ettevõtete konverentsile Slush.

Andre Eistre projekti JoMi Sleeve ideeks on silikoonist nutika veepudelihoidikuga, mis võimaldab oma päevasel veetarbimisel silma peal hoida. Toote eesmärk on muuta veetarbimine teadlikuks ja lihtsaks.

Ümbrisel on sees kaaluandur, mis mõõdab joodud vee kogust ning annab sellest märku sisseehitatud LED märgutulega. Bluetoothi abil suhtleb toode aplikatsiooniga, mis arvutab individuaalse veetarbimine vajaduse ning annab tervisenippe. Plaanitakse keskenduda korporatiivklindile, nt. Tallinna Vesi, suurfirmad jt.

Projekt pälvis eriauhinna inseneribüroolt Hedgehog, kes pakub idee teostusele insenertuge ning prototübi valmistamise võimalust.

Põnevaid projekte aga arendati teisigi. Toome teieni kõikide tooteideede lühikirjeldused.

Eestipärane sisekujundus

Algne idee oli eestipärase viltmaterjali kasutamine tänapäevases keskkonnas, mis päeva edenedes arenes edasi sisekujunduse terviklahenduse pakkumiseks.

Tegu on personaalse disainlahenduse pakkumisega, mis hõlmab endast erinevate tekstiilide kasutamist, näiteks pitskardinad, vildist voodikatted, kaltsuvaibad. Idee autori Maarja sõnul on sihtgrupiks nii Eesti kui teostada müüki läbi internetikanalite üle maailma.

Tahvelarvuti seinahoidik

Äritaustaga Märt Parkeri meeskonnas on lisaks kaks disainerit ning insener. Ideeks on lahendada tahvelarvuti kasutamine nö. kätevabalt. Näiteks oleks seinahoidikut mugav kasutada koduköögis.

Hoidik pakub alternatiivi ka ettevõtetele infostendina, kuna toote hind on koos iPadiga ca 50% soodsam, kui täna 2000 EUR maksev stend. Võimalik on kasutada olemasolevaid tahvelarvuteid ning lahendatud on ka internetiühenduse olemasolu.

Kui keskenduda ettevõtetele, plaanib meeskond tegeleda otsemüügiga ning rendiga.

Arendavad mänguasjad

Disaineritest koosnev meeskond on välja mõelnud arendava mängu lastele, mis koosneb laserlõike tehnikas väljalõigatud kujunditega plaatidest.  Ühes komplektis on mitu mängu, mida on lihtne kaasas kanda.

Idee autori Mihkel Lemberi sõnul saab kujundeid plaadist välja võtta ning asetada neid püsti seisma, moodustades nõnda erinevaid maastikke.

Kohvipakkidest rahakotid

Tegu on vanadest kohvipakkidest valmistatud tootega, mis on individuaalne ning põneva välimusega. Tegu on ka eetilise tootega – tegu on taaskasutusega ning plaanis on tootmisel kaasata erivajadustega inimesi.  Idee autori Aive Herja sõnul jätab projekt ellu vanainimesed, loomad ja looduse. Projekti on kaasatud nii insener kui turundaja.

Kohvipakid pärinevad nii kohvikutest kui kampaaniate kaudu kogutud pakenditest. Sihtgrupiks on nii eraklient kui ettevõted, näiteks kohvifirmad.

Kontaktivaba kätepesu

Ide autori JJ Illendi sõnul on toote eesmärk mõjutada inimese hügieeniharjumusi tihedama kätepesu näol.  Esmaselt lahendaks toode ära avalike söögikohtade, bensiinijaamade ning meditsiiniasutuste juures kätepesu, mis tihtipeale on tänapäeval võimatu. Samuti oleks toodet mugav kasutada koolides ja lasteaedades.

Kätepesuaparaat peseb käed ära 10 sekundiga, mis on piisavalt kiire ja lihtne, et inimene seda kasutaks.  Võimalik on toodet rentida – plaanis on pakkuda muuhulgas täisteenust koos hooldusega.

Seadme müügihinnaks on planeeritud 400 EUr + seep 2 EUR liiter. Meeskond arvab, et toodet on võimalik müüa vaid koos õige seebiga. Hügieensuse tagab ultraviolettkiirgus, mis desinfitseerib puhkeasendis.

Mobiilne mängutuba

Okeiko loodud Kukujukud on suured liigutatavad omanäolised karakterid –, mida saab mööda mängutuba veeretada. Selleks, et inimestel tekiks Kukujukudega personaalne side, tuleks karakteritele juurde mõelda lugu, nt mõne lasteraamatu näol.

Mängutoad oleksid renditavad, nt sobiksid need hästi suurüritustele lapsi lõbustama.

Kargoratas

Edasiarendus jalgrattast ehk ratas, millega on võimalik sõita ka kehvades ilmastikutingimustes. Väikse vahedetaili abil on võimalik tavaratas muuta lihtsa liigutusega kargorattaks, millega võib transportida nii lapsi kui lemmikloomi ja seda ka märgades ilmastikutingimustes, ilma et transporditavad seejuures märjaks saaksid – toode näeb välja nagu oleks rattale paigaldatud väike telk. Ettevõte on oma toote kohaldanud Jopo jalgrattale.

Loov Eesti tänab koostööpartnereid: Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid, innovatsioonikeskus Mektory,Garage 48 ja Eesti Kunstiakadeemia.

Samuti olid taaskord tasemel meie mentrid Gianpaolo Fusari, Valeria Gryada,  Veiko LiisMartin Villig, Mart Brauer, Peeter Mõistlik ja Urmas Reikop, Juri Nosach ning päevajuht Eero Loonurm.

Järgmine TeamLab toimub märtsis 2013.