Garage48 üritusel arendati huvitavaid projekte loomemajanduse valdkonnas

20. aprill, 2011

altEelmisel nädalavahetusel toimus Garage48 järjekordne üritus Tallinnas, Ülemiste Citys, kus arendamisele tulid mitmed projektid loomemajanduse valdkonnast. Loov Eesti toetas disainerite osalemist üritusel ning tunnustab loomealade ning IT vahelist edukat koostööd.

Nädalavahetusel toimunud IT-ürituse jooksul loodi 18 uut töötavat veebi- ja mobiilipõhist teenust, mille seast žürii pidas parimaks Storymarks veebiplatvormi, mille idee autoriks on endine Skype turundusjuht Andrus Purde. Storymarks.com lehel saab avaliku geo-markeerimise rakendusega lisada oma lugusid, fakte ja seoseid iga geograafilise objekti kohta maakaardil. Võitjameeskond kirjeldab oma projekti lihtsustatult kui kohtadele mõeldud Facebooki.

Parima ärikontseptsiooni eest märgiti ära TuneSheet rakendus, mis salvestab ja kuvab noodilehekülgi kasutaja nutitelefonil. Parima prototüübi ning demo tõttu vääris äramärkimist rakendus Challengo.me, mis võimaldab kasutajatel sotsiaalmeedias väljakutseid vastu võtta ning nende ületamisest teada anda.

Eraldi märgiti ära moelooja Hanna Korsari algatatud tabava nimega showroom disainerrõivastele ning rõivadisaineritele Stylish.im, mis sai ka lahedaima projekti tiitli.

Ära märkimist vajavad lisaks projektid nagu mAudioGuide nutitelefoni põhine audiogiid muuseumide tarbeks, mida võib ehk varsti KUMU näitustel kohata; samal teemal loodi ka veebipõhine audiogiidi platvorm OpenAudioGuide. Huvitavate leiutiste hulka kuulus rakendus Eventivous, mis koondab infot ning hinnaguid üritustele; Bookmaps, mis kogub infot raamatute kohta; mäng BrainPoker, kaardimängupartnerite otsinguks mõeldud MotherOfSpades.com. Facebooki rakendus Slideflip võimaldab tulevikus lihtsamalt fotosid hallata ning Sugarcubesi keskkonnast saab sõbrale ilusaid soove saata.

Loov Eesti poolt üritusel osalenud disainer Raul Kübarsepp, kes võttis osa kahest projektist- TuneSheet ning MotherOfSpades.com, naases pingeliselt nädalavahetuselt positiivsete emotsioonidega. “Osalesin sellise formaadiga üritusel esmakordselt, kus nõnda lühikese ajaga mõni projekt reaalselt ellu viiakse. Isiklikult oleks soovinud, et teemad ning meeskonnad veel varem kokku oleks pandud, mis oleks kohapeal väärtuslikku aega säästnud. Usun, et paljud projektid toimivad edasi ja saavutavad ka edu. Ja tegelikult oli tore viibida üritusel, kus disainereid oli oluliselt vähem, kui programmeerijaid,”arvas Kübarsepp.

Kõigi 18 projektiga saad tutvuda siin: http://garage48.org/blogger/projects-on-garage48-tallinn-2011.

Garage48 nädalavahetuse jooksul peavad meeskonnad oma pakutud ideedest looma töötavad lahendused 48 tunni jooksul. Üritust toetasid Eesti suurimad IT-ettevõtted ja inkubaatorid Webmedia, Technopolis , Elion, Microsoft, Skype, Tehnopol, Edicy ja HaVirtual.

Järgmised Garage48 üritused toimuvad mais aga Aafrikas. Koostöös maailma suurimate tehnoloogiafirmadega Google ja Nokia viivad eestlased populaarse formaadi Nigeeriasse ja Ghanasse.

Loe seekordsest Garage48 üritusest ka portaalist juhtimine.ee